• Посилання скопійовано

В Україні створять національну систему моніторингу та контролю державної допомоги госпсуб'єктам

Нове законодавство щодо Національної системи контролю державної допомоги набуде чинності 2 серпня 2017 року згідно з Законом «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», прийнятого на виконання Угоди про Асоціацію Україна-ЄС

В Україні створять національну систему моніторингу та контролю державної допомоги госпсуб'єктам

7 липня під головуванням Степана Кубіва відбулося установче засідання міжвідомчої робочої групи, яка працюватиме над створенням національної системи моніторингу та контролю державної допомоги суб’єктам господарювання.

У своєму виступі Степан Кубів наголосив, що ефективне функціонування системи моніторингу та контролю державної допомоги покращить реалізацію галузевих програм шляхом спрямування ресурсів держави на найбільш необхідні та перспективні проекти. Крім того, впорядкування системи дозволить рівний, прозорий доступ підприємств різної форми власності до державної допомоги.

“Ми фактично закладаємо фундамент для дієвої системи державної допомоги згідно кращого європейського досвіду. У ЄС, між іншим, середній обсяг держпідтримки становить 1-2% ВВП, тоді як в Україні аж 9%. Треба зменшити навантаження на дежрбюджет і, водночас, краще контролювати прозорість використання виділених коштів. Ефективність [державної допомоги]  має зменшити інвестиційні ризики і створити кращі можливості на довгострокову перспективу, особливо для малих та середніх підприємств”, - підкреслив Степан Кубів.

Юрій Терентьєв, голова Антимонопольного комітету України, зауважив важливість напрацювання відповідної нормативної бази, яка дозволить якісну роботу нової системи моніторингу та контролю державної допомоги.

“Закон «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» потребує великої кількості підзаконних нормативних актів, тільки так система працюватиме добре. Тому потрібна злагоджена співпраця багатьох міністерств та відомств, щоб прийняти ці документи до 2 серпня, коли закон набуде чинності. Це “живі”, багаторівневі процеси, які треба завчасно змоделювати, щоб виявити можливу проблематику виконання і закласти правильні механізми розв’язання труднощів.”, - наголосив Юрій Терентєв.

 Анна Артеменко, державний уповноважений Антимонопольного комітету розповіла про виконання АМКУ роботи уповноваженого органу з питань державної допомоги:

“Крім важливих національних завдань Україна має відповідні зобов'язання у рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. АМКУ уже ініціював важливі нормотворчі процеси, разом з Представництвом ЄС в Україні ми проаналізували усі деталі поетапного впровадження національної системи [контролю державної допомоги] аж до 2023 року. Ми бачимо чіткий алгоритм роботи нової системи і тепер тільки треба правильно поставити акценти, розмежувати компетенції та відповідальність, які дозволять максимально ефективно почати роботу”, - пояснила Анна Артеменко.

За результатами першого засідання міжвідомчої робоча група прийняла рішення якнайшвидше опрацювати проекти документів, розроблених Урядом та Антимонопольним комітетом України, якими затверджуватимуться критерії оцінки допустимості окремих категорій державної допомоги, включаючи розяснювальну та навчальну роботу для належного запровадження моніторингу та контролю державної допомоги.

 

Довідково:

Національна система контролю державної допомоги  встановлює правові засади проведення моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання, здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції, спрямований на забезпечення захисту та розвитку конкуренції, підвищення прозорості функціонування системи державної допомоги та дотримання міжнародних зобов’язань України у сфері державної допомоги.

Нове законодавство щодо Національної системи контролю державної допомоги набуде чинності 2 серпня 2017 року згідно Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», прийнятого на виконання Угоди про Асоціацію Україна-ЄС.

Законодавство передбачає поступовий перехід до європейського зразка системи  контролю державної допомоги.

Джерело: Урядовий портал

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024168
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 536
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0176
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460