Про це повідомив Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа піж час прес-конференції в Києві.
Усього під час перевірок виявлено понад 2,5 тис. видів порушень.
Найбільш поширеними порушеннями є відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця (82,6%) та реалізація товару, строк придатності якого минув (10,2%).
Також серед порушень фіксується реалізація небезпечного товару без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила і умови безпечного його використання (1,6%), невиконання або несвоєчасне виконання припису про усунення порушень прав споживачів (1,5%), порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги (0,9%) та ін.
За даними Володимира Лапи, за піврічний період поточного року перевірено безпеку товарів, надання послуг (робіт) на суму понад 13,2 млн грн. Упереджено придбання і використання громадянами недоброякісних продовольчих, непродовольчих товарів та послуг (робіт) на суму понад 4,02 млн грн (30,3%).
149 матеріалів перевірок надіслано для відповідного реагування до органів досудового розслідування, органам державного нагляду і контролю та органам місцевого самоврядування.
За І півріччя 2018 року за результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 713 осіб шляхом накладання адміністративних санкцій на суму 106,47 тис. грн, з яких у добровільному порядку сплачено 92,52 тис. грн. До відповідальності передбаченої ст. 23 Закону «Про захист прав споживачів» притягнуто 384 суб’єкта господарювання із накладанням адміністративно-господарських санкцій на суму 1,38 млн грн, добровільно сплачено 485,51 тис. грн. Видано 921 припис про припинення порушень прав споживачів.
Протягом І півріччя поточного року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 10 тис. пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів. З них на особистому прийомі одержано понад 2,4 тис.
Зокрема, як засвідчує аналіз, 42,7% звернень споживачів стосується якості непродовольчих товарів; 39,6% - якості наданих послуг (робіт); 6,2% – якості продовольчих товарів, 6,8% - придбання товарів через Інтернет, поза торговельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані.
За результатами розгляду звернень громадян майже у 40% вимоги споживачів задоволені. Споживачам повернуто 2,93 млн грн за неякісні товари та надані послуги.
***
Читайте також: