• Посилання скопійовано

Чому так важливо реорганізувати ДФС? – позиція Южаніної

Ніна Южаніна висловила свою позицію щодо того, як має відбуватися реорганізація ДФС і скільки часу може вона зайняти

Чому так важливо реорганізувати ДФС? – позиція Южаніної

У грудні Уряд ухвалив рішення розділити її на податкову та митну службу. На вашу думку, як це має відбуватися, і скільки часу може зайняти?

– У цьому питанні є обставини, які говорять, що це треба робити, а є обставини, які викликають багато запитань. Об'єднання двох різних напрямів, коли створювалося Міністерство доходів і зборів, відбувалося під певні завдання. Був один топ-менеджер, який як керівник, мабуть, був сильний, організовував усі процеси. Консолідація в єдину службу не була пов’язана з подібними функціями митниці та податкової, спрощенням контролю чи з новими завданнями. Ні, це було елементарне об'єднання під одного управлінця.

Коли об'єднували, залишались неліквідованими ще дві чи три юридичні особи. І мінус у тому, що ті юридичні особи досі не ліквідовані. Один з етапів перетворень був призначений саме для того, щоб позбавитися невигідних співробітників, які, користуючись прогалинами у застарілому трудовому законодавстві, залишаються «вічними» працівниками і не звільняються.

З першого року роботи у комітеті ми говорили, що тоді було зроблене невластиве об’єднання двох напрямів, які мають різні завдання. Коли я дивилась структуру, штатний розпис, назви департаментів, я довго не могла зрозуміти, хто чим займається, де поєднані фіскальні і митні функції і що це за унікальні працівники за своїми професійними здібностями.

Щодо постанови Кабінету міністрів у мене також є питання. Але роз'єднувати за функціями потрібно. Ми маємо раніше перетворені юридичні особи ліквідовувати і пройти весь шлях начисто.

У законі, який ми приймали у грудні 2016 року, було поставлене завдання виконавчій владі провести до 1 липня 2017 року аудит баз даних ДФС. Весь цей період ми намагалися ініціювати перенесення їх у Міністерство фінансів. Але тоді взагалі не було зрозуміло, що ми можемо переносити, що у нас за продукти є, як ми можемо забезпечити їх функціонування і подальшу роботу працівників ДФС із цими базами. Разом з тим, потрібен стовідсотковий контроль з боку Мінфіну. Цього не відбулося. Ні ДФС не готова була передавати свої бази, ні Мінфін їх приймати.

Сьогодні у нас 2019 рік. Аудит не проведено. Зараз я сумніваюся, що він взагалі може бути проведений. Супротив з боку ДФС цьому аудиту величезний, а Мінфін теж не усвідомлює, який саме аудит потрібно провести, і не використовує свої повноваження, щоб зробити це силоміць.

 

– Чому так відбувається? Це відсутність політичної волі чи якісь інші причини?

– У даному питанні про політику взагалі не треба говорити. Тут є ефект виконавців. Він відіграє чи не найгіршу роль. Недостатня кваліфікація Міністерства фінансів і зацементована позиція ДФС не дають справі рухатися.

Ми ж знаємо, що програмне забезпечення, починаючи від технічного завдання до технічної реалізації, робиться не спеціалістами ДФС, а здебільшого компаніями на аутсорсингу. Захист інформації не перевірений. Не проведені всі процедури, які б підтвердили, що це програмне забезпечення, яким ДФС користується як основою основ, відповідає всім нормам і критеріям. Я майже впевнена, що у бази даних ДФС відбувається зовнішнє втручання. Це складне питання, але з нього потрібно починати, щоб поділ ДФС відбувся правильно.

 

– Ви кажете, що майже впевнені, що у бази даних ДФС є зовнішнє втручання. Як це можливо і чи законно?

– Звісно, це незаконно. Якщо за всі ці роки так і не знайшли людину, яка за це відповіла б, то мені здається, що це безпосередня відповідальність керівника ДФС. Його ініціатива і наполегливість мала бути реалізована саме у цьому питанні.

 

– Про якого саме керівника мова: Ігоря Білоуса, Романа Насірова чи Мирослава Продана?

– Це треба було зробити одразу після звільнення Олександра Клименка з посади керівника Міністерства доходів і зборів, коли у 2014 році створювали на його базі Державну фіскальну службу. Мені здається, що люди, які писали те програмне забезпечення, досі мають можливість втручатися у його роботу.

 

– Кому мають підпорядковуватися податкова та митна служба після поділу ДФС? Мінфіну?

– Безперечно, Мінфіну. Не страшно, що у нас Міністерство фінансів ще залишається слабким. Новий міністр Оксана Маркарова зможе приділити увагу цим напрямам. І потихеньку ці напрями стануть керованими. Тим більше, що керувати двома розділеними службами буде легше. Буде можливість з когось питати. Зараз, мабуть, ДФС переживає найскладніший період. Керівники і заступники ДФС самі перебувають у підвішеному стані. Те, що вони не призначені на посади і знаходяться у статусі в.о., багато про що говорить. Це служба без керівництва.

***

Читайте також:

Джерело: Сайт Ніни Южаніної

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 507
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9276
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460