• Посилання скопійовано

ФСС підкоригував підстави для перевірок лікарняних та декретних

Повторно оприлюднено для обговорення проект Порядку перевірки правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду соціального страхування України

ФСС підкоригував підстави для перевірок лікарняних та декретних

Нагадаємо, що ще у січні на сайті СПО профспілок було опубліковано для обговорення проект постанови ФСС «Про затвердження Порядку перевірки правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду соціального страхування України».

Згодом Фонд соцстраху доопрацював його та  25 квітня 2019 року розмістив повторно на своєму сайті.

Завантажити проект Порядку можна тут.

 

Для чого затверджується новий порядок?

Як зазначено у пояснювальній записці, на сьогодні існують два нормативно-правових документа, які регламентують порядок організації проведення документальних перевірок страхувальників ФСС - це Інструкція №29 та Порядок №12. Ці документи мають різні підходи до визначення критеріїв, за допомогою яких визначаються підстави для їх проведення, що, на думку розробників проекту, «може призвести до збільшення кількості безрезультативних та малоефективних документальних перевірок, витрат коштів Фонду на період їх проведення та до додаткового навантаження на страхувальника, відволікаючи його від виконання своїх завдань та реалізації бізнес-процесів».

Таким чином, виникла необхідність запровадження нового порядку перевірки правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду на основі принципу оцінки ризиків та доцільності проведення перевірок шляхом переорієнтації перевірок з карально-стресових на превентивні та ризик-орієнтовані. 

 

Що пропонується?

Проект Порядку встановлює чіткі підстави проведення робочими органами виконавчої дирекції Фонду або його відділеннями документальних планових перевірок страхувальників, а саме:

Усе про перевірки і перевіряючих – у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

  • зростання кількості оплачених листків непрацездатності та/або днів тимчасової непрацездатності (вагітності та пологів), та/або сум матеріального забезпечення на зазначені цілі у звітному періоді в порівнянні з аналогічним періодом минулого року;
  • здійснення виплат матеріального забезпечення застрахованій особі в межах, наближених до максимальних розмірів у розрахунку на один день;
  • наявність витрат страхових коштів Фонду за відсутності сплати страхувальником єдиного внеску.

Документальні планові перевірки страхувальників, в яких відсутні підстави для включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок, здійснюватимуться не частіше ніж один раз на три роки.

Також, проект постанови передбачає осучаснення підстав для проведення документальних позапланових перевірок. Зазначені перевірки будуть проводитись за наявності таких підстав:

  1. подання протягом місяця страхувальником до оплати за рахунок коштів Фонду листків непрацездатності за страховими випадками, які настали в цьому місяці та які видані 10 і більше відсоткам застрахованих осіб, а для мікропідприємств (не більше 10 осіб) та малих підприємств (не більше 50 осіб) 50 і більше відсотків від загальної кількості застрахованих осіб страхувальника в цьому періоді за умови відсутності зростання рівня захворюваності;
  2. видання одним закладом охорони здоров’я або лікарем, що проводить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа - підприємець, ЗО і більше відсотків листків непрацездатності у страхувальника;
  3. збільшення в 1,1 і більше разів видатків Фонду на матеріальне забезпечення у порівнянні з попереднім місяцем за умови відсутності у страхувальника аналогічного зростання фонду оплати праці;
  4. виявлення робочим органом виконавчої дирекції Фонду або його відділенням за результатами камеральної перевірки даних про неправомірне використання коштів Фонду;
  5. системні порушення щодо використання страхових коштів Фонду, зокрема, за результатами двох попередніх документальних перевірок встановлені порушення використання страхових коштів Фонду;
  6. неподання страхувальником повідомлення про виплату коштів застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування Фондом сум, зазначених в заяві-розрахунку;
  7. подання страхувальником письмової заяви про здійснення перевірки за його бажанням;
  8. розпочато процедуру припинення юридичної особи в результаті її реорганізації або ліквідації, а також у разі припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або відокремленого підрозділуюридичної особи, відкриття провадження у справі про банкрутство страхувальника, отримання від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, повідомлення про прийняття страхувальниками, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», рішення про зняття з обліку платника єдиного внеску;
  9. звернення застрахованої особи про порушення страхувальником законодавства у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  10. надання заперечень до акта проведеної перевірки у разі, коли страхувальник у своїх запереченнях посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення позапланової перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
  11. на вимогу правоохоронних органів або за рішенням суду.

Крім того, проектом Порядку передбачається запровадження уніфікованої форми акта перевірки страхувальника, що підтверджує факт проведення документальної перевірки, відображає її результати та є носієм доказової інформації про виявлені порушення у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Очікується, що ця постанова набере чинності з дня її оприлюднення.

***

Читайте також:

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»