• Посилання скопійовано

Нова ДПС проти наповнення бюджету за будь-яку ціну, - Верланов

Голова ДПС розповів про плани нової ДПС та її реформування

Нова ДПС проти наповнення бюджету за будь-яку ціну, - Верланов
Реформа Державної фіскальної служби йде повним ходом. Відомство, яке кілька років пропрацювало в форматі єдиної структури, недавно знов розділилося на два органи — митну і податкову служби. Останню очолив екс-заступник міністра фінансів Сергій Верланов. Штат нової структури все ще формується.

У оновленій ДПС грандіозні плани. Там пообіцяли відмовитися від силових методів «вибивання» податків, скоротити кількість судових суперечок з платниками податків і не мучити бізнес перевірками. До того ж, у податковій на носі грандіозний проект — боротьба з «тінню» і тотальна фіскалізація ФОПів.

Закони про РРО та кешбек, які депутати прийняли у вересні, наробили багато шуму. Бізнес побоюється тотальних репресій, штрафів і витрат на обслуговування касових апаратів.

«Мінфін» поговорив з головним податківцем країни про реформи в ДПС, наповнення бюджету і про те, як насправді буде відбуватися впровадження РРО для ФОПів.

 

Розкажіть, будь ласка, як просувається реформа ДПС?

Ми успішно запустили роботу нової Державної податкової служби. Виокремлення з Державної фіскальної служби пройшло абсолютно безболісно для платників податків. Не відбулося жодних збоїв в роботі, і це надважливо. Відшкодування ПДВ не зупинялося, реєстрація податкових накладних – теж.

28 серпня документи реєструвалися в електронному кабінеті ДФС, а 29-го – вже в електронному кабінеті ДПС. Уявіть, яка колосальна внутрішня робота була проведена, аби перезапустити таку величезну структуру без збоїв. Але тут всі підрозділи спрацювали чітко, як годинник.

Ми вчасно виплатили людям зарплати, попри те, що для цього також потрібно було вирішити багато процедурних питань, в тому числі і через зміни рахунків. Бо в такі переломні моменти всі викладаються на двісті відсотків. Але головне, що з перших днів роботи ДПС почала повноцінно виконувати свої функції із наповнення бюджету.

 

І наскільки успішно? Що зараз з виконанням планів по наповненню бюджету?

За результатами 10 місяців надходження до зведеного бюджету зросли майже на 20%. Це якщо порівнювати із минулорічними показниками за цей же період. Хоча база оподаткування практично не змінилася. По загальному фонду при плані 360,7 млрд грн сплачено 359,1 млрд грн. Але, по-перше, ми мислимо категоріями кварталу. А це означає, що ми розуміємо і повністю контролюємо динаміку надходжень.

По-друге, нова податкова служба проти наповнення бюджету за будь яку ціну. А тому я поставив чітке завдання – зупинити витискання податків, примушування до переплат по податку на прибуток і інші подібні ганебні практики.Бо це все одне, що рубати гілку, на якій сидиш: сьогодні ти витиснув із бізнесу все і навіть більше. А завтра, через скорочення обігових коштів, через погіршення умов ведення бізнесу підприємства просто зменшать відрахування до бюджету.

 

То як саме збираєтесь виконувати план?

Ми змінили підходи до адміністрування податків. Залишили силові методи наповнення бюджету у минулому. Натомість сконцентрувались на аналітичній роботі. Тобто, сфокусували увагу на ризикових операціях і платниках. Вперше за багато років ми почали послідовно боротися з податковими схемами. Статистика податкових надходжень до бюджету говорить про те, що нам це вдається. Наприклад, за серпень-жовтень нарахування ПДВ зросли на 20,3%, а обсяги постачання (бази податку) зросли лише на 5,3 %. Я впевнений, що боротьба з тінню — єдино правильний шлях і можливість збільшувати надходження до бюджету. Підвищення рівня аналітичної роботи і зміщення фокусу уваги податкової на мінімізаторів – це ще і неабиякий позитив для сумлінних платників.

 

Тобто, податкова їх менше перевірятиме?

Саме так. Вже з червня у порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість позапланових перевірок скоротилася з 6500 до 4600, планових – з 2300 до 1900. Максимальна увага до ризикових операцій і максимальна свобода для тих, хто чесно платить податки. Це наш сьогоднішній принцип роботи. І ДПС вже врахувала його і при формуванні графіку планових перевірок на наступний рік. Уявіть собі, скільки годин і нервів платників податків буде зекономлено.

 

Що ще будете змінювати найближчим часом?

ДПС одразу була задумана, перш за все, як сервісна організація. Чому обрано саме такий підхід? Я багато років віддав юридичні практиці, тобто був по іншу сторону барикад. А тому добре розумію, що потрібно робити, щоб податки сплачувалися добровільно. Адже саме це – головна мета всіх наших реформ. Для цього потрібно прибрати ті самі барикади, змінити ставлення: платники податків – це не мішень, не хлопчик для биття, це наші клієнти. І якщо ми хочемо, щоб клієнти самостійно платили податки, маємо поставити на чільне місце якість і високий рівень сервісу.

 

Вже є бачення, як виконати це завдання?

Тут не потрібно винаходити велосипед. Нам потрібно розвивати електронні сервіси. Якщо говорити простіше, платник податків повинен взагалі забути дорогу в податкову інспекцію. Ми повинні зробити так, щоб всі сервіси, будь-яку допомогу і будь-яке питання наш клієнт міг отримати онлайн. І це має бути максимально просто.

Логічно, коли всі послуги платнику надаватимуться через електронний кабінет. Зараз електронний кабінет платника податків обслуговує 1,8 млн користувачів. Це і фізособи-підприємці, і компанії, і громадяни. Тобто, нам є куди рости і є для кого розвивати цю послугу. Тому зараз ми працюємо над тим, аби перезавантажити цей сервіс, зробити його більше до користувача.

 

Поки що робота з платниками повністю не перейшла в он-лайн. І багато хто ще спілкується напряму з інспекторами. Наскільки укомплектований кадровий склад ДПС?

Державна податкова служба – один з найбільших центральних органів виконавчої влади із штатом близько 25 тис осіб. На даний момент ми закінчили активну фазу переведень персоналу з ДФС до ДПС. Приміром, гранична чисельність по центральному апарату – 1248 співробітників. Переведено до нової податкової служби 75%. По регіонах до нової структури переведено 92% персоналу або близько 22 тисяч. Доля інших, хто залишився ще у складі фіскальної служби, буде вирішена найближчим часом.

 

Ви говорите про реформи, про створення нової податкової. Але нове обличчя податкової створюють люди. Де шукатимете нові кадри?

Ви абсолютно праві. Неможливо проводити такі масштабні реформи, які ми намітили, без кадрового перезавантаження. Я не кажу, що ми маємо всіх звільнити і найняти нових. Але ми маємо, як то кажуть, додати «свіжу» кров. Передусім, це стосується керівного складу. Ми перевели всіх керівників головних управлінь в нову податкову з приставкою «в.о.». Далі будуть конкурси, на яких відбиратимемо людей, здатних довести вміння мислити і працювати по-новому, здатних сформувати сучасну команду фахівців.

Вже об’явлено перший конкурс на 82 вакантних посад в Офісі великих платників податків. На цьому конкурсі «відкатаємо» всі процедури і будемо запускати конкурси в регіонах. Паралельно будемо набирати на службу молодих амбітних випускників. Повірте, практика в податковій – зовсім непоганий старт для подальшого кар’єрного зростання. Але ми також зацікавлені, аби найкращі кадри залишалися у нас.

 

Чим будете їх затримувати?

Звичайно, фінансову мотивацію ніхто не скасовував. І я вдячний уряду і депутатам за те, що вони підтримали нашу ініціативу і передбачили в бюджеті можливість у наступному році підняти зарплати податківцям. Якщо зараз люди, що працюють в регіонах, отримують у нас в середньому 12700 гривень, то в наступному році середня зарплата складе 16700 гривень. По центральному апарату середня зарплата зараз – 21500 гривень, а з наступного року буде 31500 гривень. Це розмір планової середньої заробітної плати з урахуванням посадового окладу, надбавок та додаткових виплат, виходячи із затвердженого обсягу видатків на оплату праці закону про державний бюджет на відповідний рік.

Це, звичайно, ще не той рівень, який би я хотів забезпечити нашим працівникам.Але прибавка суттєва. І тут ще спрацьовує психологічний фактор – люди бачать, що про них турбуються, що є позитивна динаміка, це є хорошим стимулом для того, щоб не просто залишитися, а щоб змінюватись разом із змінами податкової.

Джерело: Міністерство фінансів України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024165
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 520
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9536
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460