• Посилання скопійовано

Бізнес оцінив роботу нової ДПС

За результатами опитування бізнесу показник податкового індексу за період листопад 2019 – березень 2020 року склав 2,95 балів із 5

Бізнес оцінив роботу нової ДПС

Економічна правда розповідає, що Європейська Бізнес Асоціація провела нову хвилю опитування бізнесу щодо якості роботи податкових органів – показник податкового індексу за період листопад 2019 – березень 2020 року склав 2,95 балів із 5.

Про це повідомляє прес-служба ЄБА.

Зазначається, що у попередньому періоді цей показник становив 2,90 балів.

«Податковий індекс, який двічі на рік вимірює Європейська Бізнес Асоціація, перебуває у негативній площині протягом всієї історії дослідження з 2011 року.

У поточній хвилі опитування найгірше податкові та фінансові експерти компаній оцінили якість податкового законодавства України, найкраще – ситуацію щодо фіскального тиску на бізнес», – йдеться у повідомленні.

Зокрема, майже половина респондентів (49%) повідомили про те, що тиск був майже відсутній, ще 11% опитаних експертів взагалі не зіштовхнулися з цим явищем.

«У попередній хвилі таких було 29% та 9% відповідно. За цей період відчутні прояви фіскального тиску відчули на собі тільки 24% опитаних (28% у минулому періоді)», – додали в Асоціації.

Серед методів тиску, які все ще спостерігаються, бізнес назвав такі:

  • необґрунтовані інформаційні запити;
  • «пропозиції» сплати податків авансом;
  • невчасне подання звітності через технічні збої роботи серверу ДПС є причиною штрафів;
  • нарахування спірних штрафних санкцій, обтяжливі перевірки тощо.

«Кількість незадоволених роботою податківців суттєво зменшилася – 17% (29% у попередньому періоді). Водночас зросла кількість респондентів, що вказали на задовільний рівень послуг – 51%, тоді як у минулій хвилі таких було 38%. Ще 32% опитаних зазначили, що задоволені якістю податкових сервісів», – свідчать результати дослідження.

«Результати опитування демонструють суттєве покращення оцінки рівня фіскального тиску та якості податкових послуг експертами Асоціації.

Сподіваємося, що така позитивна тенденція збережеться й під час наступних хвиль дослідження, якщо Податкова служба й надалі працюватиме над побудовою партнерських відносин з платниками податків та покращенням сервісної складової», – заявила заступниця директора з представництва інтересів компаній-членів ЄБА Світлана Михайловська.

Підкреслюється, що найнижчі оцінки отримали такі складники податкового індексу, як якість податкового законодавства та процес адміністрування податків і підготовки звітності.

Зокрема, удвічі скоротилася частка задоволених якістю податкового законодавства – з 15% у попередньому періоді до поточних 7%. Кількість незадоволених також дещо збільшилася – до 30%. Ще 63% експертів вважають якість податкового законодавства України задовільним.

«Всього 6% опитаних вважають, що чинний податковий режим сприяв розвитку їхнього бізнесу, тоді як у минулому періоді таких було 11%. До того ж, тільки 11% респондентів оцінили процес підготовки податкової звітності та адміністрування податків позитивно, натомість 34% вважають процедуру обтяжливою», – підкреслили в Асоціації.

Довідка. Під час розрахунків до уваги бралися 4 критерії:

  • Якість податкового законодавства;
  • Обтяжливість/легкість адміністрування податків;
  • Фіскальний тиск;
  • Якість податкового обслуговування.

Загальне значення Податкового Індексу – це  інтегральний розрахунок середнього значення кожного з вищенаведених факторів. У поточній хвилі опитування взяли участь 105 податкових та фінансових експертів Асоціації.

Джерело: Економічна правда

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 528
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9796
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460