• Посилання скопійовано

«Prozorro» стало джерелом для перевірок ФОП

Відтепер відкритою є інформація про всі публічні закупівлі вартістю від 1 грн. Відповідно ДПС може цю інформацію використати з метою проведення перевірок

 «Prozorro» стало джерелом  для перевірок ФОП

ДПС у м. Києві інформує, що від 19 квітня 2020 року набула чинності нова редакція Закону України №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).

За новими правилами стає обов’язковим використання електронної системи «ProZorro» для державних закупівель вартістю від 50 тис. грн, тобто поріг безтендерних закупівель знижено з 200 тис. грн до 50 тис. гривень.

Звітувати у системі ProZorro потрібно буде за всі закупівлі (навіть від 1 копійки). Раніше ж замовники надавали звіт у систему «ProZorro» від 50 тис. гривень.

Крім того, в Законі знову застосовується такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Але варто зазначити, що у разі встановлення цього критерію замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).

Так, ці норми здебільшого стосуються процедурних питань державних закупівель, але в той же час вони фактично змінюють обсяг відкритої інформації про державні закупівлі.

Відтепер, відкритою та загальнодоступною, а відповідно, такою, що підпадає під дію Податкового кодексу України, є інформація про всі публічні закупівлі вартістю від 1 грн, у тому числі інформація та документи, які оприлюднені сторонами закупівельного процесу відповідно до вимог Закону.

Слід зазначити, що п. 72.1 ст. 72 ПКУ визначено, що для інформаційно- аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла:

  • від платників податків та податкових агентів;
  • від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України;
  • від банків, інших фінансових установ;
  • від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; за наслідками податкового контролю;
  • інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (п. 74.3 ст. 74 ПКУ).

Як свідчить практика, фізичні особи – підприємці є досить активними учасниками процесу державних закупівель, як постачальники товарів, робіт, послуг.

У процесі проходження всіх етапів, зокрема тендерної процедури або оприлюднення вже укладених договорів допорогової закупівлі, обов’язково оприлюднюється інформація про постачальника, яка може бути цілком показовою для оцінки та співставлення цієї інформації з тією, яка надається платниками у вигляді звітів та декларацій тощо на вимогу ПКУ.

Будь-які розбіжності та офіційно оприлюднені документи можуть бути використані органами державної податкової служби, зокрема під час планування та проведення контрольно-перевірочних заходів.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: ДПС у м. Києві

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024168
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 536
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460