• Посилання скопійовано

З 9 березня діє порядок перевірок представництв нерезидентів, які не стали на облік в ДПС

Мінфін наказом №774 затвердив Порядок проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи. Але поки що він не набрав чинності

З 9 березня діє порядок перевірок представництв нерезидентів, які не стали на облік в ДПС

Мінфін наказом від 15.12.2020 р №774 затвердив порядок проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у ДПС.

Цей наказ набере чинності з дня офіційного опублікування.  9 березня його було опубліковано в Офіційному віснику" №18. Відповідно правила перевірок запрацювали з 9 березня.

 

Загальні правила

Розділом І Порядку встановлено, що проведення перевірки діяльності нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на облік у контролюючому органі є формою податкового контролю встановлення ознак ведення нерезидентом господарської діяльності на території України через відокремлені підрозділи або через постійне представництво (зокрема, шляхом здійснення діяльності резидентом України в інтересах нерезидента) без взяття відповідного нерезидента на податковий облік.

При цьому перевірки щодо нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які здійснюють господарську діяльність на території України та які повинні були стати на облік та щодо їх відокремлених підрозділів, у тому числі постійних представництв, що перебувають на обліку, можуть бути призначені з 1 липня 2021 року.

Перевірка діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі є документальною позаплановою перевіркою.

 

Отримання інформації, необхідної для встановлення фактів ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво

Цій темі присвячено окремий розділ ІІ Порядку.

З метою встановлення фактів ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України використовують податкову інформацію, зокрема, але не виключно:

  • інформацію, яку отримано від платників податків та податкових агентів, в тому числі інформацію, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах;
  • інформацію, яку отримано від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, в тому числі інформацію про об'єкти оподаткування, про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків, а також таку, яка міститься у звітних документах, які подаються платниками податків органам державної влади та/або органам місцевого самоврядування;
  • інформацію про експортно-імпортні операції платників податків;
  • інформацію, отриману від банків, інших фінансових установ, в тому числі щодо наявності та руху коштів на рахунках платників податків, звіти про підзвітні рахунки, подані від фінансових агентів;
  • інформацію, отриману контролюючими органами за наслідками податкового контролю;
  • інформацію, отриману від компетентних органів іноземних країн відповідно до чинних міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування та/або міжнародних договорів, що передбачають обмін податковою інформацією;
  • будь-яку публічну інформацію про можливі факти ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України відповідно до вимог підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу без взяття на податковий облік;
  • будь-яку публічну інформацію, яка може свідчити про наявність в особи фактичних повноважень здійснювати в інтересах, за рахунок та/або на користь нерезидента діяльність, яка має ознаки постійного представництва.

При цьому з метою встановлення фактів ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території без взяття на податковий облік податківці мають право звертатись з письмовими запитами до резидентів, які здійснюють діяльність в інтересах нерезидента, а також до резидентів, що є посадовими або службовими особами нерезидента, прямими (опосередкованими) власниками корпоративних прав нерезидента, його бенефіціарними власниками; здійснювати зустрічні звірки вказаних вище осіб. Ці особи  зобов'язані надавати посадовим особам контролюючого органу інформацію на окремий письмовий запит.

 

Строк перевірки

Тривалість перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі не повинна перевищувати 10 робочих днів. Але можливо призупинення та поновлення проведення перевірок.

 

Акт та довідка за результатами перевірки

Якщо за результатами перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі встановлено ведення нерезидентом діяльності через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні, без взяття на податковий облік, ДПС складає акт перевірки, який надсилається нерезиденту або надається уповноваженому представнику нерезидента чи надсилається до компетентного органу держави, резидентом якої є нерезидент.

Якщо така діяльність відсутня, складається довідка.

Увага! На підставі акта перевірки діяльності нерезидента без взяття на облік у контролюючому органі контролюючим органом може бути прийнято рішення про взяття на облік такого нерезидента в Україні без заяви нерезидента та отримання заперечення до акта перевірки.

Але рішення про взяття на податковий облік нерезидента може бути оскаржене до ДПС, який прийняв таке рішення, протягом строків, визначених пунктом 56.3 ПКУ (протягом 10 к.дн. після такого рішення).

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 520
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9506
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460