• Посилання скопійовано

Очікування бізнесу від голови бюро економбезпеки

Бізнес закликає БЕБ до прозорої та неупередженої роботи

Очікування бізнесу від голови бюро економбезпеки

За результатами конкурсу 20 серпня 2021 року обрано Головою Бюро економічної безпеки – Мельника Вадима Івановича, який наразі очолює Державну фіскальну службу (податкову міліцію).

Європейська Бізнес Асоціація підготувала 4 пріоритети від бізнесу, які, ми дуже сподіваємось, будуть слугувати дороговказом новоствореному органу та керівнику задля ефективною взаємодії з бізнесом.

По-перше, спільнота дуже очікує, що БЕБ не стане місцем для працевлаштування старих кадрів податкової міліції, інструментом збільшення кількості контролюючих органів та розширення їх повноважень, при цьому, з фактично відсутньою відповідальністю за неправомірні дії держслужбовців.

По-друге, важливо найближчим часом створити Раду громадського контролю – наглядовий орган з боку громадськості для контролю за діяльністю БЕБ та процедурами проведенням конкурсу на призначення керівників та співробітників БЕБ. Як наголошував Вадим Мельник, новий орган має будувати свою роботу на основі аналітичної складової при розслідуванні економічних злочинів, а не маски-шоу. Зі свого боку, ЕВА дуже очікує, що представник від Асоціації увійде до цієї Ради, аби спільнота мала можливість озвучувати питання, що хвилюють бізнес.

По-третє, бізнес очікує, що принципи роботи новоствореного органу будуть базуватись на принципах аналізу економічної безпеки України, прозорості, неупередженості та чесності, а БЕБ все ж стане охоронцем економічної безпеки, а не машиною тиску на бізнес.

Враховуючи це, ЕВА закликає переглянути деякі норми, які вже зараз викликають неабияке занепокоєння бізнесу. А саме – законопроєкту №3959-1 щодо внесення змін до Кримінального кодексу України.

Так, положення даного законопроєкту суперечать основним задекларованим принципам влади – спрощення ведення бізнесу та неприпустимість тиску на бізнес, адже пропонується надати БЕБ повноваження щодо виявлення та розслідування кримінальних правопорушень економічного характеру.

Крім того, запропонована законопроєктом редакція ст. 222 ККУ встановлює кримінальну відповідальність платника податків за факт подачі заяви на отримання бюджетного відшкодування, навіть без фактичного отримання бюджетного відшкодування. Зважаючи на те, що отриманню бюджетного відшкодування передує цілий комплекс заходів з боку контролюючого органу, запропонована редакція ст. 222 ККУ фактично стане лише інструментом додаткового тиску на платників податків. Водночас, залишається  поза увагою відповідальність та роль контролюючого органу, без перевірки якого неможливо одержати бюджетне відшкодування. Також редакція ст. 222 ККУ дозволяє досить широко трактувати дії платників податків щодо «надання завідомо неправдивих відомостей» з боку слідчих органів та залишає великий простір для державних органів для зловживання службовими повноваженнями та здійснення тиску на платників податків.

Крім того, залишається не вирішена застаріла проблема, коли кримінальні провадження є можливість порушувати лише за фактом складання акту перевірки, хоча акт перевірки компанія має право оскаржити в адміністративному або судовому порядку, і результати перевірки можуть бути змінені або повністю скасовані, тоді як кримінальна справа залишається відкритою. Більше того, законопроєкт передбачає збільшення покарання за несплату податків аж до семи років ув’язнення.

По-четверте, ефективна боротьба з контрабандою (реальна аналітична робота щодо виявлення контрабандних «схем», а не концентрація уваги на технічних помилках в митних деклараціях). Адже найближчим часом очікується прийняття законопроєкту №5420 щодо боротьби з контрабандою і основним органом, на кого покладається функція боротьби з контрабандою є БЕБ.

Очікування бізнесу від БЕБ можна описати кількома словами – чесність, прозорість, неупередженість, готовність до співпраці. Водночас, реалізація намірів, вказаних у законопроєкі №3959-1 та №5420 може завдати нищівного удару бізнесу та інвестиційному клімату в країні. Тому, бізнес закликає не приймати ці норми! Ще більш дивними виглядають норми, якими, наприклад, скасовується відповідальність з помічників і радників Президента України, Голови ВРУ, Прем’єр-міністра України у разі прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди, які є не обґрунтованими.

Анна Дерев'янко
Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації

Тож Європейська Бізнес Асоціація дуже очікує на ефективний діалог. Водночас, бізнес продовжує уважно слідкувати за формуванням органу, адже від цього дуже залежить, наскільки комфортно буде працювати бізнесу надалі!

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»