• Посилання скопійовано

Фонд безробіття пропонують ліквідувати, а його функції передати ПФУ: новий законопроєкт

Законопроєктом №8331 пропонується завершити об’єднання органів управління чотирма видами соціального страхування в одній установі – Пенсійному фонді шляхом покладання на нього функцій виплати допомоги по безробіттю

Фонд безробіття пропонують ліквідувати, а його функції передати ПФУ: новий законопроєкт

2 січня 2023 року у ВРУ зареєстровано законопроєкт №8331 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття та у сфері реалізації державної політики зайнятості населення".

Як зазначено у пояснювальній записці, основними завданнями законопроекту є:

  • завершення уніфікації виплат в системі соціального страхування, упорядкування адміністрування виплати допомоги по безробіттю;
  • звільнення системи соціального страхування від безробіття від невластивих функцій;
  • підвищення ефективності реалізації політики зайнятості населення, створення передумов розширення активних програм зайнятості в умовах зростання рівня безробіття;
  • посилення фінансової стійкості системи загальнообов’язкового державного соціального страхування.

З огляду на це, законопроєктом пропонується:

1. Завершити об’єднання органів управління чотирма видами соціального страхування в одній установі – Пенсійному фонді шляхом покладання на нього функцій виплати допомоги по безробіттю та здійснення державного контролю за витратами в соціальному страхуванні на випадок безробіття.

Тож страховиком буде цільовий страховий фонд з:

  • пенсійного страхування;
  • страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
  • страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
  • страхування на випадок безробіття.

Страховий фонд братиме на себе зобов'язання щодо надання застрахованим особам матеріального забезпечення і соціальних послуг при настанні страхових випадків.

Страховий фонд буде центральним органом виконавчої влади у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування, який здійснює керівництво та управління системою загальнообов’язкового державного соціального страхування, забезпечує реалізацію державної політики у цій сфері, ведення Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб, контроль за використанням коштів, призначає матеріальне забезпечення та надає соціальні послуги за загальнообов’язковим державним пенсійним страхуванням, загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, допомоги по безробіттю, вирішує питання, пов’язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним пенсійним фондом та інші функції, передбачені законами про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

2. Розмежувати сфери дії двох законів – Закону “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та Закону “Про зайнятість населення”, визначити властиві соціальному страхуванню види страхових виплат.

3. Посилити роль та відповідальність держави у реалізації державних соціальних гарантій щодо сприяння зайнятості та працевлаштуванні громадян, які не мають роботи, шляхом звільнення Державної служби зайнятості від виконання невластивих функцій.

4. Визначити джерелом фінансування заходів за рахунок єдиного соціального внеску виплати та послуги, які мають виключно страховий характер, а фінансування заходів сприяння зайнятості населення та утримання Служби покласти на Державний бюджет України.

5. Запровадити нові підходи до надання Пенсійним фондом виплат та послуг в системі соціального страхування без зайвих бюрократичних процедур, що забезпечить спрощення виплати допомоги по безробіттю.

Очікується, що у разі прийняття цей Закон набере чинності з 1 січня 2024 року. Тоді буде ліквідовано Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. До завершення заходів, пов’язаних з передачею функцій з Державної служби зайнятості до Пенсійного фонду України, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечуватимуть у межах компетенції Державна служба зайнятості та її територіальні органи.

Також 2 січня у ВРУ зареєстровано проєкт Закону №8332 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення управління у сфері реалізації державної політики зайнятості населення".

Ним пропонується визначити у статті 87 Бюджетного кодексу України, що джерелом фінансування утримання Державної служби зайнятості, її територіальних органів, гарантій та заходів щодо сприяння зайнятості населення, професійної орієнтації населення та професійного навчання, передбачених Законом України “Про зайнятість населення”, державних програм зайнятості населення, що забезпечують виконання загальнодержавних завдань, є кошти Державного бюджету України. У разі прийняття він також набере чинності з 1 січня 2024 року

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6176
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459