• Посилання скопійовано

Бізнес просить прибрати ризики фіскального тиску в законодавстві про захист прав споживачів

Бізнес звернувся до влади з проханням прибрати ризики додаткового адміністративного та фіскального тиску в законодавстві про захист прав споживачів

Бізнес просить прибрати ризики фіскального тиску в законодавстві про захист прав споживачів

На початку року Європейська Бізнес Асоціація вже виступала категорично проти деяких норм законопроєкту №6134 «Про захист прав споживачів», адже вони суперечать положенням європейських директив, посилюють регуляторний тиск на бізнес та містять корупційні та інші ризики.

Серед положень, які категорично не підтримуються бізнесом, – створення двох нових, досить монопольних за своїми функціями, уповноважених органів – громадської спілки «Спілка громадських об’єднань споживачів» та Комісії з питань позасудового розв’язання спорів. Передбачається, що вони матимуть розширені нетипові повноваження з контролю за діяльністю бізнесу та притягнення їх до відповідальності, наприклад, проводити додаткові перевірки бізнесу; накладати штрафи; визначати розміру відшкодування; проводити обов’язкові платні навчання для підприємців; тощо. 

Пропозиціями до проєкту Закону також пропонується надати компетентному органу повноваження проводити контрольні перевірки бізнесу щодо наявності призначених осіб, відповідальних за захист прав споживачів, і накладати штрафи за невиконання або несвоєчасне виконання цих вимог. Безумовно, в європейських країнах є подібні організації,  однак вони не мають впливу на господарську діяльність суб’єктів господарювання.

Водночас серед ризикових пропозицій – ідея запровадити здійснення розгляду справ у порядку позасудового розв’язання спорів та прийняття рішень Комісією на підставі висновків Спілки. Хоча, відповідно до законодавства України, розмір грошового відшкодування моральної шкоди може визначати лише суд. 

Занепокоєння бізнесу загострилося через нещодавно зареєстрований законопроєкт №9095 щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист прав споживачів. Так, документом пропонується збільшити розміри штрафів за певні види адміністративних правопорушень та встановити кримінальну відповідальність за надання недостовірної інформації про продукцію. Варто зауважити, що бізнес готовий відповідати за дії чи бездіяння, які певним чином вплинули на споживача. Водночас в умовах, коли в країні фундамент з верховенства права та ефективної системи боротьби з корупцією ще не сформовано, є побоювання, що така норма, на жаль, може призвести до зловживань з боку контролюючих органів та можливості створення неправомірного тиску на бізнес.

Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитра Наталухи та Голів інших комітетів ВРУ з пропозицією не підтримувати законопроєкт №9095 та законопроєкт №6134 з наявними нормами, що можуть сприяти вчиненню надмірного адміністративного та фіскального тиску на бізнес. Так, щодо останнього документа, як спільнота вже зазначала, його варто надіслати на повторне доопрацювання, врахувавши застереження та зауваження підприємців і лише потім виносити на голосування в зал. Ну і, паралельно, ми як країна маємо працювати над становлення системи верховенства права, аби, працюючи, бізнес відчував та розумів, що в будь-якому випадку органи державної влади захищають інтереси бізнесу.

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024167
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 532
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0096
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460