• Посилання скопійовано

Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів

Особа-нерезидент, яка подала скаргу, має право до прийняття рішення щодо такої скарги відкликати її повністю або частково шляхом надсилання письмової заяви ДПС через компетентний орган іноземної держави

Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів

ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що розгляд скарг осіб-нерезидентів, визначених пп. «д» пп. 14.1.139 ПКУ, зареєстрованих як платники податку на додану вартість, податкових повідомлень під час адміністративного оскарження здійснюється у загальному порядку, визначеному ст. 56 ПКУ.

Особа-нерезидент може подати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, скаргу протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення нерезиденту, складеного відповідно до ст. 58-1 ПКУ. Скарга на податкове повідомлення особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник податку на додану вартість, подається в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, шляхом електронної ідентифікації, державною або англійською мовою. Скарга на податкове повідомлення особі-нерезиденту розглядається протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання такої скарги, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовжений.

Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надсилається особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник податку на додану вартість, через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку. Рішення за скаргою на податкове повідомлення особі-нерезиденту, зареєстрованій як платник податку на додану вартість, надсилається в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, з одночасним повідомленням про надсилання такого рішення на електронну адресу особи-нерезидента, зазначену нею при реєстрації, відповідно до ст. 208-1 ПКУ.

Подання скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, складене відповідно до ст. 58-1 ПКУ, а також надсилання рішення ДПС за результатами її розгляду, визначено Порядком подання скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту, не зареєстрованій як платник податку на додану вартість, та надсилання рішення за результатами її розгляду, затвердженим постановою КМУ від 02.02.2022 №73 (далі – Порядок №73).

Дія Порядку №73 не застосовується щодо подання скарги на податкове повідомлення та надсилання рішення за результатами її розгляду, якщо міжнародним договором України з країною особи-нерезидента визначено порядок подання таких скарг та надсилання рішення за результатами їх розгляду. Скарга подається особою-нерезидентом особисто або його представником до ДПС через компетентний орган іноземної держави у письмовій формі засобами поштового зв'язку протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання особою нерезидентом податкового повідомлення. Днем отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення є дата інформування особи-нерезидента компетентним органом іноземної держави щодо виникнення у неї обов'язку зареєструватися платником податку на додану вартість та відповідальності, передбаченої у разі здійснення ним без реєстрації платником податку на додану вартість відповідно до ст. 208-1 ПКУ операцій з постачання на митній території України електронних послуг фізичним особам, не зареєстрованим платниками податку на додану вартість.

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається особі-нерезиденту через компетентний орган іноземної держави протягом 90 календарних днів, така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку. У разі коли компетентний орган іноземної держави не може вручити особі-нерезиденту рішення за результатами розгляду скарги, таке рішення вважається врученим особі-нерезиденту у день отримання ДПС повідомлення компетентного органу іноземної держави про неможливість вручення такого рішення із зазначенням причин невручення.

Скарга повинна включати таку інформацію: повне найменування, ідентифікаційний (реєстраційний, обліковий) номер (код) в країні реєстрації, місце проживання чи перебування, електронну адресу (за наявності) особи-нерезидента, яка подає скаргу; найменування контролюючого органу, якому адресовано скаргу; найменування компетентного органу іноземної держави, який здійснює надсилання скарги; реквізити оскаржуваного податкового повідомлення; підстави, за якими оскаржується податкове повідомлення, обставини справи, які, на думку особи-нерезидента, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі; обґрунтування незгоди особи-нерезидента із податковим повідомленням з посиланням на норми законодавства; вимоги та клопотання особи-нерезидента, яка подає скаргу; відомості про оскарження податкового повідомлення до суду; перелік документів, які додаються до скарги. Особа-нерезидент може додавати до скарги належним чином засвідчені копії документів, розрахунки та докази, які така особа-нерезидент вважає за необхідне надати. Скарга підписується особисто особою-нерезидентом, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником особи-нерезидента, до неї додається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника. ДПС зобов’язана прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 90 календарних днів, що настають за днем отримання скарги, особі-нерезиденту через компетентний орган іноземної держави засобами поштового зв’язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення). Рішення за результатами розгляду скарги вважається надісланим особі-нерезиденту, якщо його надіслано на адресу компетентного органу іноземної держави. Особа-нерезидент, яка подала скаргу, має право до прийняття рішення щодо такої скарги відкликати її повністю або частково шляхом надсилання письмової заяви ДПС через компетентний орган іноземної держави.

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024159
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 459
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 8046
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459