• Посилання скопійовано

Мінфін оприлюднив проєкт Положення про фінансовий моніторинг

Оприлюднено проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України»

Мінфін оприлюднив проєкт Положення про фінансовий моніторинг

21 вересня 2023 року Мінфін оприлюднив проєкт свого наказу «Про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство фінансів України». Ознайомитися з проєктом Положення можна за посиланням.

Розроблено проєкт з метою приведення актів Мінфіну у відповідність до положень Закону України від 06.12.2019  №361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Проєктом наказу пропонується встановити вимоги до відповідних суб’єктів первинного фінансового моніторингу (аудиторів, бухгалтерів, податкових консультантів, рієлторів, операторів лотерей, казино, букмекерів, торговців мистецтвом) щодо виконання ними норм законодавства у сфері фінансового моніторингу, зокрема щодо: 

  • належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу, належної системи управління ризиками; 
  • призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
  • правил фінансового моніторингу, програми проведення первинного фінансового моніторингу та інших внутрішніх документів з питань фінансового моніторингу, єдиних правил із питань запобігання та протидії групи, учасниками якої є суб’єкти первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ); 
  • проведення навчальних заходів, підготовки персоналу (працівників) СПФМ щодо виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу; 
  • здійснення належної перевірки клієнтів (представників клієнтів), особливостей та надійних джерел для здійснення належної перевірки; 
  • спрощених та посилених заходів належної перевірки клієнта; 
  • особливостей використання агентів та здійснення належної перевірки третіми особами; 
  • забезпечення виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу; 
  • зупинення та поновлення здійснення фінансових операцій; 
  • замороження активів, що пов’язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням; 
  • надання особами повідомлень про порушення у сфері запобігання та протидії, порядку їх розгляду; 
  • проведення внутрішніх перевірок діяльності СПФМ на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії.

Закріплені у проєкті наказу положення допоможуть СПФМ забезпечити належну організацію і проведення первинного фінансового моніторингу, належну систему управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення та вжити інші дії, необхідні для забезпечення запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

У разі затвердження цей наказ набере чинності з дня офіційного опублікування. А наразі зауваження та пропозиції щодо змісту проєкту наказу можна надавати на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України у письмовій та/або електронній формі за адресою: Міністерство фінансів України, 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 11; на електронну адресу: aml@minfin.gov.ua.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024122
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 293
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 4926
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024161
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459