Держпраці повідомляє, що відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та на підставі вимог постанов Кабінету Міністрів України від 26.12.2011 №1410 «Про затвердження Порядку розроблення та перегляду секторальних планів ринкового нагляду, моніторингу та звітування про їх виконання» (далі – Порядок), від 26.12.2011 №1404 «Про затвердження ступенів ризику видів нехарчової продукції та критеріїв, за якими визначається належність нехарчової продукції до відповідних ступенів ризику» Державною службою України з питань праці розроблено Секторальний план державного ринкового нагляду на 2024 рік.
Належність видів продукції, що належить до підвищеного ступеню ризику, визначається, зокрема, за такими критеріями:
- призначення продукції для певної категорії споживачів (користувачів) (зокрема діти залежно від вікових категорій, вагітні жінки, особи похилого віку, особи з обмеженими фізичними можливостями), якими така продукція може використовуватися;
- використання у продукції хімічних і біологічних речовин, що можуть негативно впливати на стан здоров’я людини чи стан довкілля або становлять серйозний ризик;
- наявність у продукції, зокрема, фізичних, механічних факторів (зокрема система тиску, вогненебезпечність, ламкість, негативний акустичний вплив, можливість травмування), що можуть становити загрозу для життя та здоров’я людей.
Враховуючи зазначені критерії, до Секторального плану включені такі види продукції:
- обладнання, що працює під тиском;
- рухоме обладнання, що працює під тиском;
- машини та устаткування;
- прості посудини високого тиску;
- засоби індивідуального захисту;
- вибухові матеріали промислового призначення;
- ліфти і компоненти безпеки для ліфтів;
- канатні дороги для перевезення пасажирів, їх вузли та пристрої;
- обладнання та захисні системи, призначені для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах;
- обладнання, що використовується ззовні приміщень.
Під час розроблення секторального плану державного ринкового нагляду на 2024 рік були враховані:
- пропозиції, що надійшли від міжрегіональних органів Держпраці, згідно із вимогою пункту 14 Порядку;
- результати моніторингу причин і кількості нещасних випадків та випадки заподіяння шкоди здоров’ю людей внаслідок споживання (використання) небезпечної продукції, згідно із вимогою пункту 6 Порядку;
- результати аналізу інформації, одержаної за допомогою міжнародних, регіональних та іноземних систем повідомлення про продукцію, що становить серйозний ризик;
- необхідність проведення органами ринкового нагляду спільних перевірок характеристик продукції у разі, якщо відповідний вид (тип), категорія та/або група продукції є об’єктом кількох технічних регламентів.