• Посилання скопійовано

Президент підписав зміни до Митного кодексу для імплементації митних положень ЄС

22 серпня ВРУ прийняла у ІІ читанні законопроєкт №10411, який має на меті впровадження європейських практик у здійснення митної справи в Україні, наближення національного законодавства до законодавства ЄС. А 17 жовтня Президент підписав відповідний закон

Президент підписав зміни до Митного кодексу для імплементації митних положень ЄС

Нагадаємо, що ще 22 серпня ВРУ прийняла у ІІ читанні та в цілому законопроєкт №10411 про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу. 

А 17 жовтня Закон №3926-IX від 22.08.2024 було підписано Президентом.

Законом пропонується з урахуванням найкращих європейських практик, зокрема:

  • запровадити нові терміни та привести існуючу термінологію Кодексу у відповідність до термінології європейського законодавства, зокрема Регламенту №952/2013;
  • запровадити концепцію митного представництва, аналогічну тій, що функціонує в країнах ЄС, визначивши загальні засади представництва, розділення видів представництва на пряме та непряме, розмежування відповідальності суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності та митного представника;
  • удосконалити критерії надання авторизацій як наслідок існуючої необхідності в усуненні неточностей формулювань після початку розгляду заяв про надання авторизації на застосування спрощень;
  • запровадити європейський підхід щодо узагальнення положень стосовно митних режимів, зокрема доповнити Кодекс новими статтями, які передбачають зміни щодо:

1) авторизацій для поміщення товарів у митні режими імпорту (в частині процедури кінцевого використання), тимчасового ввезення, переробки на митній території, переробки за межами митної території;

2) запровадження умови зберігання документів та ведення записів як умови отримання авторизації;

3) визначення механізму передачі прав та обов’язків утримувача авторизації (утримувача процедури);

4) надання можливості переміщення товарів, які перебувають під митним контролем, у рамках відповідного митного режиму, без поміщення товарів у митний режим транзиту;

5) розширення переліку звичайних операцій з товарами та чіткого регламентування вимог до їх здійснення;

6) еквівалентних товарів та умов їх використання;

7) завершення та припинення митних режимів, звітування про завершення митного режиму;

8) особливостей моніторингу відповідності умовам, визначеним в авторизації для поміщення товарів у митний режим;

  • привести положення Кодексу щодо доставки, пред’явлення товарів, а також їх тимчасового зберігання під митним контролем (глави 28, 29 Кодексу) у відповідність до Регламентів ЄС;
  • удосконалити розділ VII Кодексу щодо зберігання товарів, транспортних засобів комерційного призначення на складах митних органів та розпорядження ними;
  • удосконалити розділ XIV Кодексу щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України на виконання заходів, передбачених Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 роки;
  • змінити положення щодо деяких видів діяльності, контроль за провадженням яких здійснюють митні органи.

Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня, наступного за днем його опублікування, крім окремих його норм.

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024135
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 314
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5296
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459