• Посилання скопійовано

Як здійснюється розстрочення податкового боргу платника податків?

Контролюючі органи мають право надавати відстрочення та розстрочення податкового боргу на підставі заяви платника податків, прийнятого ДПС відповідного рішення та укладеного договору про розстрочення (відстрочення) податкового боргу

Як здійснюється розстрочення податкового боргу платника податків?

ДПС у Дніпропетровській області інформує, що положеннями пп. 20.1.29 ПКУ встановлено, що контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 ПКУ, мають право приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством.

Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених пп. 41.1.2 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (пп. 41.1.1 ПКУ).

Підставою для розстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань та податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків (п. 100.4 ПКУ).

Підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків є надання ним доказів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань або податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків (п. 100.5 ПКУ).

Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов’язання (п. 100.2 ПКУ).

Згідно з п. 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №574 (далі – Порядок), розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення контролюючого органу та укладено договір про розстрочення (відстрочення).

Визначення сум грошових зобов’язань (податкового боргу), що підлягають розстроченню (відстроченню), здійснюється за даними інформаційної системи, що ведеться контролюючими органами.

Строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу (абзац другий п. 1.9 Порядку).

Отже, контролюючі органи мають право надавати відстрочення та розстрочення податкового боргу на підставі заяви платника податків, прийнятого контролюючим органом відповідного рішення та укладеного договору про розстрочення (відстрочення) податкового боргу.

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Податкова інформація: чи доступна третім особам?
    Не вважається розголошенням даних з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних надання ДПС за запитом місцевої влади звітності у розрізі платників податків протягом 20 днів з моменту отримання запиту
    18.08.202536
  • ДМС створить контакт-центр для звернень бізнесу
    Державна митна служба підписала контракт на розробку контакт-центру за підтримки програми ЄС з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM)
    18.08.202519
  • Які зауваження має бізнес щодо роботи детективів БЕБ?
    Аналітичні продукти БЕБ є підставою для кримінального провадження. Бізнес звернув увагу на низьку якість такої аналітики та відсутність відповідальності з боку аналітиків БЕБ у разі неправомірних висновків, що призводять до судових процесів та арештів майна
    18.08.202532
  • Реформа системи перевірок бізнесу: рекомендовано прийняти в цілому закон
    Комітет з питань економічного розвитку рекомендує ВРУ прийняти в цілому законопроєкт №5837 «Про основні засади державного нагляду (контролю)», яким пропонується повністю перезавантажити систему перевірок бізнесу
    14.08.2025187
  • Припинення юрособи та перевірки ДПС: на що звернути увагу?
    ПКУ та нормативно-правовими актам не встановлено терміну для призначення дати проведення документальної перевірки у разі внесення до ЄДР запису про припинення юридичних осіб або відокремлених підрозділів юридичних осіб
    14.08.202579