
Укртрансбезпека інформує про судову практику Верховного Суду у справах щодо оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.
Суть справи
Під час рейдової перевірки інспектори Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області виявили вантажівку DAF, яка, згідно з ТТН, перевозила будівельні матеріали.
При перевірці було виявлено порушення перевізником ст. 34 Закону №2344-III, пункту 6.1 Положення №340, пункту 3 р. 3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом №385 від 24.06.2010, що полягає у перевезенні вантажів транспортним засобом, обладнаним аналоговим тахографом, без оформлення протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.
За результатом розгляду справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 17 000 гривень.
Аргументи порушника
Не погодившись з постановою, перевізник звернувся до суду з позовом. У своїх аргументах перевізник вказав, що його було притягнено до відповідальності безпідставно, оскільки він не є автомобільним перевізником, а перевезення вантажу здійснювалось ним для власних потреб.
Позиція суду
Верховний Суд відмовив перевізнику у позові та залишив постанову Укртрансбезпеки в силі, оскільки позивач як перевізник не дотримався обов'язку здійснення контролю за роботою водіїв транспортних засобів.
Суд зазначив, що при здійсненні вантажних перевезень транспортний засіб повинен бути обладнаний діючим та повіреним тахографом, для контролю швидкості здійснення перевезення, режиму праці та відпочинку водіїв.
Аналізуючи правові норми, Суд зазначив, що приписи стосовно тахографа — передусім для уникнення аварійних ситуацій на дорозі та забезпечення належних трудових прав водіїв, зокрема права на відпочинок.
Тобто приписи щодо належної роботи тахографа — не забаганка, вони виконують функцію створення безпечних умов на дорозі.