
Адвокат Богдан Янків у своєму Телеграм-каналі проаналізував нову судову практику, що стосується практичних питань платників податків, зокрема – проведення податкових перевірок.
Йдеться про постанову Верховного Суду (ВС) від 30.07.2025 у справі №260/5156/24, яка визначає, як саме має бути вручений акт перевірки та на які нюанси варто звернути увагу.
ВС вкотре поставив крапку у спорах про те, чи можна вважати акт перевірки, відправлений рекомендованим листом, належно врученим, якщо в поштовому повідомленні про отримання заповнено не всі необхідні реквізити.
Відповідно до п. 42.2 ПКУ, податкові документи вважаються належно врученими, якщо вони надіслані рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Важливий момент – сам факт відправлення не дорівнює факту вручення.
Верховний Суд детально роз’яснив, що відповідно до п. 105 Правил надання послуг поштового зв’язку (Правила №270), повідомлення про вручення повинно містити:
- підпис особи, яка отримала лист;
- чітко зазначене прізвище цієї особи;
- дату отримання.
У цій справі податківці подали повідомлення, де була лише дата та підпис – без зазначення прізвища отримувача.
ВС наголосив: таке повідомлення не підтверджує, що документ отримав саме платник або його уповноважений представник.
Отож, воно не може вважатися належним доказом вручення акта перевірки у справі.
Таким чином, якщо у повідомленні про вручення немає підпису або прізвища одержувача – акт перевірки вважається неврученим.
А всі подальші рішення, прийняті на його підставі – передчасні та незаконні.