• Посилання скопійовано

Чи є «неотримання листів від ДПС» поважною причиною пропуску надання відповіді на запити ДПС?

Добросовісний платник податків зобов'язаний забезпечити отримання кореспонденції за адресою за ЄДР. У разі невиконання цього обов'язку, він не має права посилатись на неотримання документів, як на обставину, що звільняє його від настання негативних наслідків

Чи є «неотримання листів від ДПС» поважною причиною пропуску надання відповіді на запити ДПС?

Адвокат, Богдан Янків, у своєму Телеграм-каналі підкреслив, що платники податків часто вважають, що якщо вони не отримали ППР чи листа від податкової, то рішення ДПС не набрало чинності, а строки оскарження чи надання відповіді ще не почалися. (зауваження від редакції: І це справедливо – але тільки у випадку, якщо ДПС мала правильну адресу, куди ці листи або ППР відправляти).

Верховний Суд у своїй постанові від 13.11.2025 року, у справі №520/7470/25, однозначно спростовує цю позицію.

Колегія суддів, виходячи з п. 42.4 зазначила, що якщо податковий орган направив документи на адресу платника, вказану в Єдиному державному реєстрі (ЄДР), рекомендованим листом, але відправлення повернулося – документ вважається врученим у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Суд наголосив на тому, що добросовісний платник податків зобов'язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі (ЄДР).

У разі невиконання цього обов'язку, платник податків не має права посилатись на неотримання ним документів, як на обставину, що звільняє його від настання негативних наслідків (наприклад пропуску строку на оскарження, чи надання відповіді на запит ДПС).

Суд розцінив бездіяльність платника податків як пасивну поведінку, що свідчить про відсутність належної зацікавленості у захисті власних прав. З цієї причини така поведінка не може бути визнана поважною причиною для відновлення пропущених процесуальних строків.

Висновок адвоката: Якщо не маєте можливості отримувати документи за адресою реєстрації ФОП, варто подбати про можливість отримувати їх через електронний кабінет платника податків, або ж змінити адресу, на ту яка дозволить отримувати паперові листи від ДПС.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Судова практика

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Судова практика»