Члени Комітету 30 травня розглянули проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за правопорушення у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів» на черговому засіданні.
Законопроектом №4327 пропонується встановити кримінальну відповідальність за вчинення переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю підакцизних товарів. В основному складі цього злочину пропонується криміналізувати вчинення зазначеної дії у великих розмірах, а у кваліфікованому - вчинення тієї самої дії щодо підакцизних товарів в особливо великих розмірах, або за попередньою змовою групою осіб, або особою, раніше судимою за такий злочин, або службовою особою з використанням службового становища.
Під великим розміром підакцизних товарів пропонується розуміти їх вартість, яка у 500 і більше разів перевищує н.м.д.г., а під особливо великим - вартість, яка у 1000 і більше разів перевищує н.м.д.г.
Проектом також пропонується визнати кримінально-караною таку форму злочинного діяння у назві ст. 204 Кримінального кодексу, як придбання з метою збуту підакцизних товарів, що відповідатиме її змісту, а також у тексті цієї статті:
- зазначити в абзаці першому частини першої цієї статті про заборону вчинення відповідних протиправних дій з метою збуту алкогольних напоїв, тютюнових виробів, або інших підакцизних товарів «без марок акцизного податку»;
- виключити в абзаці першому частини першої цієї статті термін «незаконне» щодо придбання з метою збуту незаконно виготовлених, «або без марок акцизного податку» алкогольних напоїв, тютюнових виробів, або інших підакцизних товарів.
Проектом Закону передбачається також встановити окрему кримінальну відповідальність за незаконне використання знака для товарів і послуг, під яким випускаються підакцизні товари, фірмового найменування, кваліфікованого позначення походження підакцизних товарів. В основному складі цей злочин належатиме до злочинів невеликої тяжкості, у кваліфікованому (ті самі дії, якщо вони вчинені повторно, або за попередньою змовою групою осіб) - до злочинів середньої тяжкості, а в особливо кваліфікованому (дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені службовою особою з використанням службового становища або організованою групою) - до тяжких злочинів.
Проектом також пропонується внести відповідні зміни і доповнення до Кримінального процесуального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Члени Комітету за результатами обговорення підтримали законопроект. Прийняття якого, на думку Комітету, сприятиме формуванню та реалізації ефективної державної політики у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів, детінізації та цивілізованому розвитку тютюнового бізнесу, забезпеченню захисту прав і законних інтересів виробників підакцизної групи товарів.