17 вересня 2018 року Прем'єр-міністр України В. Гройсман зареєстрував у Верховній Раді проект Закону №9086 "Про основні засади діяльності органів державного фінансового контролю".
Проектом пропонується визначити основні засади організації, повноваження, підстави і порядок діяльності органів державного фінансового контролю загалом та Держаудитслужби як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом зокрема.
Зокрема, передбачено оновлення та модернізацію чинного законодавства у сфері державного фінансового контролю для підвищення його якості та ефективності на державному, регіональному та місцевому рівні. У зв'язку з цим зростає роль і значення Держаудитслужби як єдиного в Україні органу урядового фінансового контролю.
Крім того, проектом пропонується:
- визначити місію органів державного фінансового контролю;
- надати Держадитслужбі спеціальний статус та визначити особливості призначення керівників територіальних органів Держаудитслужби;
- унормувати засади проведення органами державного фінансового контролю аудиту, запровадження стандартів його проведення;
- запровадити доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування;
- надати право органам державного фінансового контролю фото та відеофіксації процесу здійснення заходу державного фінансового контролю чи окремих дій під час його проведення;
- запровадити ризикоорієнтовний підхід у порядку планування заходів державного фінансового контролю;
- визначити підстави та особливості порядку проведення зустрічних звірок;
- передбачити відповідальність посадових осіб об’єктів контролю за порушення законодавства з фінансових питань відповідно до змісту правопорушення;
- передбачити кримінальну відповідальність за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю та адміністративну відповідальність за невиконання законних вимог його посадових осіб;
- установити спрощене позовне провадження за позовами органів державного фінансового контролю щодо, зокрема, забезпечення контрольних дій, які застосовуються під час заходів державного фінансового контролю, та його строки.
Зверніть увагу! Зростуть розміри адмінштрафів за порушення у сфері бухобліку
Законопроектом планується викласти у новій редакції ст. 164-2 КУпАП. Зокрема, планується змінити штрафи за порушення:
- вимог щодо організації та ведення бухгалтерського обліку, складення та подання фінансової і бюджетної звітності, ведення касових операцій (крім передбачених частинами п’ятою та сьомою цієї статті), а також несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів, матеріальних цінностей, інших активів і зобов’язань, несвоєчасне подання на розгляд, погодження або затвердження річного фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки. Їх пропонують встановити у розмірі від 80 до 160 н.м.д.г. (на сьогодні 8-15 н.м.д.г.). За повторні порушення протягом року - від 100 до 200 н.мд.г. (зараз 10-20 н.м.д.г.);
- порядку або строків зберігання первинних та зведених облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової або бюджетної звітності – від 100 до 200 н.м.д.г., повторні порушення - 200-300 н.мд.г.;
- відсутність бухобліку, внесення недостовірних даних до первинних та зведених облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової і бюджетної звітності – штраф від 200 до 300 н.м.д.г. за повторні дії - 300-400 н.м.д.г.