• Посилання скопійовано

Бізнес вдруге просить переглянути норми щодо повноважень Бюро економбезпеки

Запропонована законопроєктом №3959-1 редакція підвищує ризики порушення прав сумлінних платників податків, вносить суттєвий дисбаланс у взаємовідносини між державою та бізнесом

Бізнес вдруге просить переглянути норми щодо повноважень Бюро економбезпеки

Українська Рада Бізнесу звертається з наступним повідомленням.

З метою імплементації норм Закону України від 28.01.2021 р. №1150-IX «Про Бюро економічної безпеки України» (далі – Закон №1150-IX) 3 лютого 2021 року Верховною Радою України прийнято в першому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до адміністративного і кримінального законодавства щодо впровадження діяльності Бюро економічної безпеки України» №3959-1 від 25.08.2020 року (далі – Законопроєкт №3959-1).

Члени Української Ради Бізнесу, до складу якої входить 93 бізнес-асоціації різних галузей економіки, проаналізували законопроєкт №3959-1, що  направлений на забезпечення створення та реалізації повноважень нового правоохоронного органу – Бюро економічної безпеки України (далі – Бюро), та зазначають, що проєкт має низку недоліків, які важливо скоригувати до другого читання. Зокрема:

1. Законопроєкт №3959-1 передбачає встановлення кримінальної відповідальності за шахрайство з ПДВ (ст. 222-1 ККУ), посилення кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, зборів, платежів (ст. 212 ККУ), що супроводжується додатковою криміналізацією правопорушень у сфері оподаткування та посиленням кримінально-правового впливу на платника податків, що не відповідає концепції запровадження ризик-орієнтованого підходу Бюро. Описовий характер диспозиції ст. 222-1 ККУ містить ознаки, що можуть привести до різного їх тлумачення (зокрема, щодо відповідальності за подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, подання завідомо неправдивих відомостей, в тому числі в результаті використання завідомо підробленого документа), а також впровадження з 1 січня 2021 року так званої «концепції вини», яку встановлюють податкові органи за результатами податкових перевірок за власними суб’єктивними судженнями.

Запропонована законопроєктом №3959-1 редакція, підвищує ризики порушення прав сумлінних платників податків, вносить суттєвий дисбаланс у взаємовідносини між державою та бізнесом.

2. Викликають занепокоєння можливість інших правоохоронних органів розслідувати злочини, підслідні БЕБ, а також збереження ризиків  втручання в роботу бізнесу через розслідування інших злочинів у сфері господарювання, що не підслідні Бюро. Відповідно до задекларованої мети, а також передвиборчих обіцянок Президента України, Бюро створювалось як єдиний правоохоронний орган, який покликаний протидіяти кримінальним правопорушенням у сфері економіки.

Необхідно законопроектом передбачити положення, які б закріплювали виключне право детективів Бюро здійснювати досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до його підслідності.

3. Доцільним є доповнення норм Кримінального процесуального кодексу України положеннями, які в разі внесення відомостей про злочини до ЄРДР зобов’язували б прокурорів визначати підслідність з урахуванням пріоритетності Бюро.

4. Ще одним з недоліків законопроєкту є те, що він фактично не змінює систему досудового розслідування, яка більш за все викликає незадоволення у бізнес-спільноти, зокрема ще й тому, що він не передбачає запровадження системи ризик-орієнтованого підходу в межах досудового розслідування, а саме: імплементації системи управління ризиками у кримінальний процес; запровадження системи оцінки ризиків щодо початку або закриття кримінальних проваджень (проведення слідчих розшукових дій (НСРД); запровадження підходів щодо визначення пріоритетності розслідування кримінальних проваджень тощо.

Представники українського бізнесу звертаються до Вас з проханням врахувати пропозиції, викладені вище. З метою реалізації цих пропозиції важливо врахувати подані депутатами до другого читання такі ключові правки: №№15, 25, 39, 50, 63, 68, 73, 78, 79, 83, 84, 85, 95, 100, 101, 159, 162, 163, 172, 175, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 190, 194, 207,  208, 209, 210, 227, 228, 229 і відхилити правки №№23, 72, 86, 87, 88.

***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Українська Рада Бізнесу

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»