• Посилання скопійовано

Комітет ВРУ підтримує ідею посилення контролю за обігом нелегального пального

Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував прийняти за основу законопроєкт №10215 щодо запровадження системи контролю за обігом нафти, газового конденсату та розчинників

Комітет ВРУ підтримує ідею посилення контролю за обігом нелегального пального

Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував прийняти за основу законопроєкт №10215 щодо запровадження системи контролю за обігом нафти, газового конденсату та розчинників. Про це розповів Д. Гетманцев.

Мета законопроєкту - боротьба з незаконним обігом пального та із чорним неякісним пальним.

З огляду на це пропонується внести зміни до ПКУ щодо віднесення до підакцизної групи товарів нафти та газового конденсату з нульовою ставкою акцизного податку, а також розчинників за кодом 3814 00 90 19 згідно з УКТ ЗЕД зі ставкою 245,50 євро за 1000 л та із можливістю застосування податкових векселів.

Крім того, планується удосконалення системи відстеження руху пального.

Як зазначено у пояснювальній записці, в Україні на сьогодні дуже поширена практика переробки газового конденсату сирого на прямогонний бензин, який надалі використовується як основний компонент для приготування бензинів, які не відповідають вимогам чинного технічного регламенту. Як сировину використовують газовий конденсат та конденсат газовий легких вуглеводнів (код товару згідно з УКТЗЕД 2709001000) і його субститути (зокрема сира нафта), яким присвоєно код товару згідно з УКТЗЕД 2709009000, а також використовуються похідні продукти (розчинники), яким присвоєно код товарів згідно з УКТЗЕД 3814009019.

Загальний обсяг ринку газового конденсату в Україні становить приблизно 70 тис. тон на місяць. Цього обсягу достатньо для виготовлення приблизно 60 тис. тон неякісних бензинів, та приблизно 10 тис. тон дизельного пального, яке також не відповідає вимогам технічного регламенту.

Як правило, таке "некондиційне" пальне вводиться в обіг не як моторне паливо, а як різноманітні розчинники або суміші вуглеводнів. Серед суб’єктів, які переробляють газовий конденсат, також поширена практика вчинення фіктивних правочинів. Нерідко ця сировина переробляється на "неякісний" бензин, який надалі продається "за готівку", а товарні залишки ніби продаються підприємствам реального сектору економіки, які звітують про використання газового конденсату як пального для різноманітних котлів та печей. З цих обсягів не сплачується акцизний податок та ПДВ.

Для підвищення октанового числа прямогонного бензину використовують як кисневмісні високооктанові компоненти метанол, біоетанол та інші розчинники.

Власне такому широкому використанню газового конденсату та нафти під час різноманітних оборудок сприяє те, що їх вироблення, переміщення та реалізація майже не контролюється. Що й планують виправити цим законопроєктом.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з першого дня місяця, наступного за місяцем його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»