• Посилання скопійовано

Які документи буде перевіряти ФСС під час перевірок?

ФСС навів перелік документів, які потрібно буде надавати йому при перевірках

Які документи буде перевіряти ФСС під час перевірок?

ФСС нагадує, що одним з головних та пріоритетних завдань Фонду соціального страхування є своєчасне надання матеріального забезпечення застрахованим особам, разом з тим, на органи Фонду покладено повноваження здійснювати контроль за їх правомірним використанням.

Контрольно-ревізійна робота в органах Фонду є важливим інструментом управління як системою соціального страхування в цілому, так і зокрема, засобом підвищення ефективності функціонування Фонду соціального страхування України.

Всі аспекти організації та проведення перевірок з питань соціального страхування передбачені Інструкцією №29.

Перевірки правомірного та цільового використання страхових коштів проводяться органами Фонду у 2019 р. відповідно до вимог Закону  «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Перевірки страхувальників мають сприяти забезпеченню виконання ними норм чинного законодавства з питань загальнообов’язкового державного соціального страхування, а саме правильності та обґрунтованості використання страхових коштів, своєчасному поверненню страхових коштів, забезпеченню ефективного контролю за їх використанням.Такі перевірки страхувальників здійснюються в установах і організаціях незалежно від форми власності, у суб’єктів малого підприємництва, які використовують працю найманих працівників.

Перевірки здійснюються посадовими особами органів Фонду за місцезнаходженням страхувальника або в приміщенні відділення Фонду за пропозицією страхувальника та за умови надання ним всіх необхідних документів для проведення перевірки.

Періодичність проведення планових перевірок визначається залежно від таких критеріїв, як наявність (відсутність) витрат, заборгованості по коштах Фонду, кількості працівників, росту витрат коштів Фонду в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Планові перевірки проводяться згідно з планами–графіками органу Фонду. Перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного та попередніх років, за які не здійснювалася перевірка.

Фонд соціального страхування України має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання страхових коштів роботодавцем, здійснювати аналіз даних, зазначених у звітності, заяві-розрахунку страхувальника по коштах Фонду.

Активну участь у перевірках, яку здійснюють працівники Фонду, мають брати члени комісії із соціального страхування підприємства, яка безпосередньо на підприємстві є органом, що розпоряджається використанням коштів Фонду та забезпечує контроль за їх цільовим використанням.

Об’єктами ревізій під час проведення контрольних заходів органами Фонду у страхувальників є:

  • протоколи засідань комісії (рішення уповноваженого) із соціального страхування підприємства;
  • заяви-розрахунки для фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб за кошти Фонду;
  • листки непрацездатності;
  • копії посвідчень осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, учасників війни та інші документи, щопідтверджують їх право на пільги щодо оплати листків непрацездатності;
  • трудові книжки та «Індивідуальні відомості про застраховану особу» (форма № ОК-7-з) — для обчисленнятривалості страхового стажу;
  • табелі обліку використання робочого часу, графіки змінності;
  • розрахунково-платіжні відомості.

Так, за січень-серпень 2019 року працівниками Підволочиського ФССУ проведено 6 планових та 7 позапланових перевірок страхувальників. Виявлено порушення використання коштів Фонду на суму 17,2 тис. грн. та нараховано штрафні санкції на суму 8,6 тис. грн. За даний період притягнуто до адміністративної відповідальності 12 посадових осіб страхувальників та накладено адміністративні штрафи на суму 2,7 тис. грн.

Оскільки значна частина коштів Фонду витрачається на фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності і допомоги по вагітності та пологах застрахованим особам, ревізори Фонду ретельно перевіряють не тільки розрахунки цих видів допомоги, а й порядок заповнення листків непрацездатності, які є підставою для нарахування допомоги.

Велика кількість порушень порядку видачі, продовження листків непрацездатності та їх оформлення завдає значних фінансових збитків бюджету Фонду.

Звертаємо увагу керівників, головних бухгалтерів та голів комісій (уповноважених) із соціального страхування підприємств, установ та організацій на досконале вивчення, опрацювання законодавчої бази Фонду та необхідність неухильного дотримання страхувальниками вимог Закону №1105.

***

Читайте також: Зустрічайте! Плани перевірок Фонду соцстраху на ІV квартал 2019 року для всіх областей 

Джерело: Фонд соціального страхування України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»