
«InTax. Про податки» у своєму Телеграм-каналі розповідає, що ФОП на загальній системі оподаткування може вести облік доходів та втрат як у паперовій, так і в електронній формі.
У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами Електронного кабінету самозайнята особа зобов’язана отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді. Після отримання самозайнятою особою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа така особа здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат безкоштовно.
Електронна форма обліку зберігається протягом 3 років та платник податків може обрати для перегляду будь-який з минулих років.
У Електронній формі обліку допускається виправлення помилок або коригування. При редагуванні помилкових записів самозайнята особа має вводити правильне значення, але:
- якщо інформація вноситься у той самий день, коли була допущена помилка, то буде відкоригований поточний запис;
- якщо ж інформація коригується на наступний день або пізніше, то у Електронній формі обліку буде створено новий запис, у якому буде відображено тільки відносне значення різниці між значенням, яке було внесено раніше, та поточним записом. Новий рядок буде виділено рожевим кольором.
Крім того, меню «Облік доходів і витрат» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичній особі – підприємцю через режим «Облік амортизаційних відрахувань» вести облік амортизаційних відрахувань основних засобів та нематеріальних активів.