Під автоматичну фото- і відео фіксацію будуть потрапляти наступні правопорушення:
- перевищення обмежень швидкості руху;
- проїзд на заборонний сигнал світлофора;
- рух тротуарами чи пішохідними доріжками;
- виїзд на зустрічну смугу;
- порушення правил руху через залізничні переїзди.
Згідно з документом, у разі фото та/або відео фіксації одного із зазначених правопорушень посадова особа ДАІ на підставі даних автоматизованої інформаційної системи вказаного підрозділу встановлює особистість, за якою зареєстровано відповідний транспортний засіб.
Власник ТЗ протягом 10-ти днів з дня отримання постанови має заплатити штраф або оскаржити постанову в суді та довести, що ТЗ або його номерний знак вибув з його володіння внаслідок протиправних дій інших осіб, або в момент скоєння правопорушення за кермом була інша людина.
Якщо ж ТЗ належить певному підприємству, то його керівник отримає запит про надання інформації та протягом 5 днів повинен надати інформацію про те, хто був за кермом в момент вчинення правопорушення. Далі оплачувати штраф буде водій.
За ненадання зазначеної інформації або надання неправдивої інформації передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з законопроектом, з порушників будуть стягувати мінімальний штраф за їх порушення у розмірі, передбаченому Кодексом України про адміністративні правопорушення за вчинення відповідного правопорушення.
При цьому, якщо особа сплачує зазначений штраф протягом 5 днів з дня отримання постанови, такий мінімальний розмір зменшується удвічі.
Наприклад, за офіційною інформацією ДАІ, 1 жовтня 2013 року у м. Києві лише одна система фото- та відеофіксації протягом однієї години зафіксувала:
- 89 порушень швидкісного режиму по одній смузі руху (мін. штраф – 255 грн.);
- 9 порушень правил зупинки чи стоянки (мін. штраф – 255 грн.);
- 6 проїздів на червоний сигнал світлофора (мін. штраф – 425 грн.);
- 31 порушення рядності руху та правил проїзду перехресть (мін. штраф – 425 грн.).
Також Законом передбачається збільшення штрафних санкцій за правопорушення у таких випадках:
- повторне протягом року вчинення порушення стосовно експлуатації водіями транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені, підроблені або відсутні, тягне за собою накладення штрафу від 40 до 50 НМДГ;
- ненадання керівником підприємства, установи, організації незалежно від форми власності на запит посадової особи МВС передбаченої Кодексом інформації або надання неправдивої інформації тягне за собою накладення штрафу від 60 до 80 НМДГ.
Автори документа впевнені, що його прийняття суттєво зменшить кількість ДТП і постраждалих у них людей, унеможливить корупцію при виявленні правопорушень та оформленні адміністративних матеріалів, збільшить надходження до держбюджету, дозволить удосконалити порядок контролю за дотриманням ПДР у відповідності до європейських стандартів.