Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу адміністративного судочинства та Закону "Про дорожній рух", якими запровадити автоматичну фіксацію порушень правил дорожнього руху з допомогою технічних засобів з функціями фото- та відеофіксації.
Проектом передбачається, що адміністративну відповідальність за порушення ПДР, зафіксовані в автоматичному режимі, нестимуть власники транспортних засобів, незалежно від того, хто вчинив правопорушення.
Розгляд справи про притягнення до відповідальності власника транспортного засобу за порушення ПДР його автомобілем, зафіксовані в автоматичному режимі, відбуватиметься без особи, яку притягатимуть до відповідальності.
Проектом пропонується збільшити час адміністративного затримання особи з трьох до 24 годин через підозру працівника органів внутрішніх справ, що особа скоїла правопорушення, за яке передбачається адміністративний арешт.
Проектом пропонується внести зміни до порядку стягнення штрафів.
Згідно з проектом, якщо правопорушник протягом трьох днів сплатив 50% штрафу, постанова про стягнення вважається виконаною. Якщо ж штраф не буде оплачений протягом 30 днів, буде застосована пеня, яка становитиме подвійний розмір штрафу.
Якщо штраф і пеня не будуть сплачені, правопорушника буде автоматично позбавлено права керувати транспортними засобами на шість місяців, що не звільнятиме від обов'язку сплатити штраф і пеню.
Законопроектом пропонується впровадження системи штрафних балів, згідно з якою кожному водію щороку нараховуватиметься по 150 балів. Пропонується при фіксації порушень ПДР в автоматичному режимі від загальної кількості балів громадянина, який скоїв правопорушення, вираховувати кількість балів, передбачених Особливою частиною КУпАП. Лише після вичерпання бонусів на правопорушника накладатиметься реальний штраф.
Проектом також пропонується внести зміни до Кодексу адміністративного судочинства, зокрема, доповнити Кодекс нормою, яка передбачає, що у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, обов'язок довести, що в момент правопорушення керував не власник або що автомобіль чи номерний знак вибув з володіння власника внаслідок протиправних дій інших осіб покладається саме на власника авто.
Законопроект зареєстровано за №2562.