• Посилання скопійовано

Вантажовідправників пропонують звільнити від штрафів за порушення вагового контролю – замість них штрафувати перевізників!

До Верховної ради подано проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо усунення дискримінації вантажовідправника за порушення вимог вагового контролю. Що змінить цей закон в разі прийняття?

Вантажовідправників пропонують звільнити від штрафів за порушення вагового контролю – замість них штрафувати перевізників!

Нагадаємо, що у жовтні 2021 р. КУпАП було доповнено новою ст. 132-2, яка передбачає штраф в розмірі 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто, 51 000 грн.) для вантажовідправника за внесення (зазначення) ним недостовірних відомостей про масу або габарити вантажу до ТТН або іншого визначеного законодавством документа на вантаж.

Йдеться про випадок, коли дані про вагу вантажу в ТТН (або іншому супровідному документі) не відповідають фактичним даним щодо вантажу, який перевозиться. І різниця становить саме перевищення факту над планом! А факт цей перевищує параметри, встановлені законодавством щодо подібного транспортного засобу та перевезення ним вантажу.

Проте вантажовідправники вирішили, що цей штраф – це дискримінація їх як суб’єктів господарювання. Мовляв, порушує правила перевезення перевізник, а відповідати за це чомусь має вантажовідправник! Який, до  того ж, не завжди буває замовником та організатором цього перевезення, а отже, подекуди взагалі не має можливості вплинути на перевізника і втримати його від перенавантаження транспортних засобів.

Тому до ВРУ було подано законопроект №6222 від 26.10.2021 метою якого є усунення дискримінації вантажовідправника під час притягнення його до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 132-2 КУпАП, та приведення відповідних положень у відповідність до вимог Конституції України щодо індивідуального характеру юридичної відповідальності особи та унеможливлення притягнення особи двічі до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме порушення.

Зокрема, законопроектом пропонується:

  • викласти ст. 132-2 КУпАП в новій редакції, яка передбачає унеможливлення притягнення вантажовідправника до відповідальності за неотримання дозволу на перевезення велигабаритного вантажу (таку відповідальність має нести лише перевізник як відповідна зобов’язана особа на отримання такого дозволу), вирівнювання розміру санкцій за адміністративне порушення із розміром санкцій для перевізника за аналогічне порушення, та унеможливлення притягнення вантажовідправника двічі до адміністративної відповідальності за ст. 132-1 та 132-2, якщо такий вантажовідправник під час здійснення перевезення вантажу є одночасно його перевізником;
  • внести зміни до ч. 2 ст. 33, ч. 1 ст. 249, ч. 2 та 7 ст. 258ч. 4 ст. 279-5 та ч. 3 ст. 299 КУпАП, які спрямовані на поширення загальних положень Кодексу стосовно процедури розгляду відповідних справ про адміністративні правопорушення та притягнення вантажовідправника до відповідальності за ст. 132-2 КУпАП, що відповідатиме принципу правової визначеності та забезпечить гарантії дотримання законних прав вантажовідправників.

***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Суспільство і життя/Авто

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Авто»