• Посилання скопійовано

Несплата «рекомендованого платежу» не є підставою для припинення газопостачання - НКРЕКП

«Рекомендований платіж», який зазначений деякими постачальниками в платіжних документах на оплату за послуги з газопостачання (із зазначенням строку здійснення такого платежу), не є обов’язковим та може нести виключно рекомендаційний характер

Несплата «рекомендованого платежу» не є підставою для припинення газопостачання - НКРЕКП

У зв’язку з численними зверненнями побутових споживачів природного газу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, стосовно зазначення деякими постачальниками в платіжних документах та в особистих кабінетах в мережі Інтернет інформації про «рекомендований платіж» НКРЕКП у листі від 26.12.2017 р. №13293/16.3.2/7-17 повідомила наступне.

«Рекомендований платіж», який зазначений деякими постачальниками в платіжних документах на оплату за послуги з газопостачання (із зазначенням строку здійснення такого платежу), не є обов’язковим та може нести виключно рекомендаційний характер.

НКРЕКП зауважує, що в особистих кабінетах в мережі Інтернет вказаний «рекомендований платіж» не може бути відображено як заборгованість побутового споживача за спожитий природний газ (від’ємне значення поточного балансу споживача). Крім того, припинення газопостачання на об’єктах побутових споживачів може бути здійснено виключно у випадку простроченої заборгованості за фактично спожитий природний газ. А отже, несплата «рекомендованого платежу» не є підставою для вжиття заходів з припинення газопостачання/розподілу.

Водночас індивідуальний споживач зобов'язаний у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг.

Зокрема, у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.

Разом з тим вищезазначені норми Закону вводяться в дію з 1 січня 2019 року (пункт 1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону).

Враховуючи вищезазначене, з метою уникнення непорозумінь щодо нарахувань за використаний природний газ та соціальної напруги серед населення, НКРЕКП звертає увагу ліцензіатів з постачання природного газу на необхідність покращення сервісного обслуговування та удосконалення комунікації із побутовими споживачами.

При цьому важливим заходом є поглиблене інформаційне забезпечення побутових споживачів щодо необхідності передачі фактичних показань лічильників газу через особистий кабінет в мережі Інтернет, за телефоном, через мобільні додатки тощо. Реалізація зазначених заходів дозволить у майбутньому зменшити кількість спірних ситуацій при здійсненні нарахувань за послуги з газопостачання.

Джерело: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»