Компанія «МТС-Україна» підвищує тарифи: вартість дзвінків зросте на 20 — 50%. Водночас «Київстар» скасовує 40 безкоштовних хвилин у тарифному плані «Бізнес 40 Новий».
Другий за кількістю абонентів оператор мобільного зв’язку в країні «МТС-Україна» 24 травня повідомив про підвищення тарифів.
Так, з 1 червня вартість внутрішньомережних та міжмережних дзвінків зросте на 50% і 20% відповідно, до 0,75 грн/хв. і 1,2 грн/хв. у популярних тарифних планах оператора — «Супер МТС», «MAX Energy» і «Народний». При цьому МТС не змінює кількості передбаченого тарифами безкоштовного трафіку — наприклад 70 хв. внутрішньомережних дзвінків на день у «Супер МТС» або 1 тис. хв. на місяць у «MAX Energy».
«Більшості абонентів підвищення не стосуватиметься, бо вони не виходять за рамки передоплачених хвилин у пакеті», — пояснює керівник відділу із зв’язків з громадськістю «МТС-Україна» Вікторія Рубан, пише Коммерсантъ-Украина.
За її словами, пріоритет компанії — недорогі дзвінки всередині мережі: «Фактично це ключовий принцип, який використовується у тарифних лінійках МТС. Саме ці пакети найбільш затребувані у абонентів, і щоб зберегти їх, ми змінили тарифікацію решти дзвінків».
При цьому, попри підвищення загального тарифу, МТС пропонує абонентам придбати 25 безкоштовних хвилин на місяць за 10 грн, тобто по 0,4 грн за хвилину.
Новими тарифами МТС намагається стимулювати абонентів якомога менше телефонувати на номери інших операторів та здійснювати більше внутрішньомережних дзвінків, переконаний гендиректор «Астеліту» (life:) Олександр Баринов. «Основна складова собівартості міжмережних дзвінків — це інтерконект. При ставці 0,36 грн/хв. (встановлена державою) тариф в 1,2 грн/хв.— дуже високий, тож навряд чи це пов’язано зі зростанням витрат», — зазначає він.
У компанії «Київстар» 24 травня повідомили про те, що з 1 червня перестануть надавати 40 безкоштовних хвилин на дзвінки іншим операторам абонентам тарифного плану «Бізнес 40 Новий».
МТС — не перший оператор, що вирішив цієї весни підвищити тарифи. У березні «Київстар» та «Астеліт» збільшили на 20-30% вартість SMS— і MMS-повідомлень. «Київстар» також почав запроваджувати щоденну абонплату у низці тарифних планів. «Астеліт» підвищив суму обов’язкового щомісячного поповнення у низці тарифних планів.
Раніше до масштабних одночасних підвищень тарифів оператори вдавалися лише під час кризи — в 2009 році. Тоді у компаніях пояснювали, що через девальвацію гривні їхні капітальні й операційні витрати сильно зросли. Нині інфляція не така помітна, але все одно призводить до значного зниження рентабельності.
«Збільшуються витрати на електроенергію, а це чимала частка операційних витрат. До того ж останніми роками, попри зниження темпів зростання абонбази, збільшується споживання практично всіх типів послуг — а це потребує постійних інвестицій у мережу», — пояснює директор з маркетингу «Київстар» Тарас Пархоменко.
Підвищуючи тарифи, мобільні оператори намагаються компенсувати уповільнення темпів приросту абонентських баз, вважає заступник директора дослідницької компанії GFK Ukraine Гліб Вишлінський. «Органічного зростання абонбази фактично немає: голосовим зв’язком користуються вже всі мешканці, середній щомісячний голосовий трафік досяг максимальної можливої межі. Зростає споживання мобільного Інтернету, але дуже поволі — через відсутність 3G-ліцензій», — пояснює він.
Як повідомляв MIGnews.com.ua, 9 грудня 2011 року в парламенті зареєстровано законопроект депутата Олега Царьова (ПР) №9577, який передбачає запровадження додаткового збору з мобільних операторів на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 5%.
Оператори мобільного зв’язку компанії «Київстар», «МТС Україна» та «Астеліт» (бренд Life:)) просили Верховну Раду відхилити законопроект, бо це призведе до підняття тарифів на послуги мобільного зв’язку.