Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, прийнято рішення щодо оптимізації тарифів на електричну енергію для населення з 1 липня 2012 року шляхом підвищення тарифів на електроенергію для побутових споживачів, які споживають понад 800 кВт?год на місяць. Це дасть можливість наблизити тарифи на електроенергію для побутових споживачів до економічно обґрунтованого рівня.
Рішення щодо застосування тарифів на електроенергію залежно від обсягів її споживання прийнято для додаткового захисту соціально уразливих верств населення, а також з метою стимулювання споживачів до енергозбереження. Такий підхід до встановлення цін на продукцію є сталим та широковідомим у світовій практиці тарифоутворення.
Варто зазначити, що за результатами аналізу отриманої інформації від 40 ліцензіатів з постачання електроенергії за регульованим тарифом НКРЕ встановлено, що населення, яке споживає понад 800 кВт?год на місяць, має велику кількість електроприладів та споживає електроенергію у великих обсягах. Середнє споживання електроенергії абонентами цього блоку становить у середньому 1369 кВт?год на місяць. Для порівняння: 12 млн. абонентів України споживають близько 75 кВт?год на місяць, тобто у 18 разів менше.
Так, відповідно до зазначеного рішення НКРЕ, з 01.07.2012 р. побутові споживачі мають сплачувати за електроенергію, спожиту понад 800 кВт?год на місяць, по 95,76 коп./кВт?год (з ПДВ).
Також повідомляємо, що кількість споживачів, які споживають понад 800 кВт?год на місяць, становить 1,1% (або близько 200 тис. абонентів) від загальної кількості, проте вони споживають до 9% (або 3,1 млрд кВт?год на рік) від загальних обсягів споживання електроенергії населенням.
Для решти побутових споживачів, у т. ч. і тих, хто споживає електроенергію до 1800 кВт?год на місяць в опалювальний період для опалення приміщень, тарифи на електроенергію залишаються без змін. Ткож зазначені зміни тарифів на електроенергію не поширюються на 99% абонентів, у тому числі на:
— багатодітні сім’ї (сім’ї, які виховують трьох і більше дітей);
— прийомні сім’ї (сім’ї, які добровільно взяли на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей);
— дитячі будинки сімейного типу (сім’ї, які беруть на виховання та спільне проживання не менш як 5 дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування);
— гуртожитки, дачні, дачно-будівельні кооперативи, гаражно-будівельні кооперативи, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельні кооперативи та/або товариства, житлово-експлуатаційні організації тощо;
— населення, яке споживає електроенергію до 800 кВт?год на місяць та яке проживає у будинках, де немає централізованого тепло- та газопостачання.
Крім того, звертаємо увагу, що порядок застосування тарифів не обмежує права споживачів отримувати необхідний обсяг електричної енергії та не нав’язує умови одержання послуги, які ставили б споживача у нерівне становище порівняно з іншими, — умови оплати спожитої електроенергії є рівними для всіх споживачів, повністю відповідають законодавству у сфері захисту їхніх прав.
Здійснення заходів із оптимізації тарифів на електричну енергію для населення передбачає такий економічний ефект: зменшення обсягів дотацій майже на 950 млн грн (без ПДВ) за рік при очікуваному обсязі дотацій у 2012 році — 35 млрд грн (без ПДВ).