• Посилання скопійовано

Бізнес підтримує маркування товарів за допомогою QR-кодів

Наразі дія законопроєкту поширюється на маркування нехарчової продукції. Але на думку бізнесу, її можна було б розширити і на харчову продукцію та алкогольні напої, що може суттєво допомогти бізнесу в умовах війни

Бізнес підтримує маркування товарів за допомогою QR-кодів

Європейська Бізнес Асоціація розповідає наступне.

Активні бойові дії на території України створили чимало труднощів для роботи підприємств. Зокрема, деякі виробники та імпортери зіштовхнулися з неможливістю маркування продукції українською мовою. Щоб не допустити дефіциту товарів, Уряд дозволив реалізацію товарів без такого маркування на час дії воєнного стану. Втім, ситуацію можна врегулювати на постійній основі, запровадивши опцію маркування продукції за допомогою QR-кодів.

Бізнес цілковито вітає таку ініціативу, викладену у законопроєкті №7497 щодо маркування продукції шляхом нанесення QR-коду. QR-код може зберігати великі обсяги інформації, при цьому друкарський розмір даного коду може бути дуже маленький, а зчитуватися може в будь-якому напрямку. Це дозволить спростити доступ споживача до інформації про продукцію та диджиталізувати бізнес-процеси.

Європейська Бізнес Асоціація підтримує таку пропозицію ще й у контексті економії пакування при одночасному збільшенні корисної інформації для споживача. Очевидно, на електронному носії можна зберігати більше інформації про товар, ніж на його упаковці, а також легко оновлювати інформацію. За інформацією компаній-членів Асоціації, подібна ініціатива може бути реалізована до кінця 2022 року і в ЄС, тож таке нововведення наблизить нас до європейських стандартів.  

Наразі дія законопроєкту поширюється на маркування нехарчової продукції, однак, на думку експертів Асоціації, її можна було б розширити і на харчову продукцію та алкогольні напої, що може суттєво допомогти бізнесу в умовах надзвичайного чи воєнного стану. До того ж, було б доречно передбачити можливість зазначати QR-коди також на цінниках в магазинах, аби заощадити кошти та місце на пакуванні.

Компанії-члени Асоціації звертають увагу, що з тексту законопроєкту не до кінця зрозуміло, чи QR-код має вести на веб-сайту виробника або імпортера. Тому ми пропонуємо надати компаніям право самостійно визначати, на якому саме електронному ресурсі буде зазначена та чи інша інформація, до якої буде вести QR-код.

Також Асоціація пропонує низку технічних правок та пропозицій, аби удосконалити законопроєкт, усунути можливі правові колізії та уніфікувати законодавство з цього питання, щоб уникнути непорозумінь у комунікації з контролюючими органами. Сподіваємось, що пропозиції Асоціації будуть враховані при доопрацюванні документу і на виході ми отримаємо нововведення, що спростить життя бізнесу та спростить комунікацію зі споживачами.

***

Читайте також: Маркування продукції за допомогою QR-коду: новий законопроєкт

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»