Мін'юст наказом від 23 лютого 2015 р. №207/5 запровадив у територіальних управліннях юстиції Київської області пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв.
Так, заяви про держреєстрацію прав та їх обтяжень, про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, про скасування, про відкликання заяви відносно нерухомого майна, яке розташоване у межах Київської області, подаються до будь-якого районного, міського, міськрайонного, міжрайонного управління юстиції Київської області, а також до Головного територіального управління юстиції у Київській області.
Відповідні рішення за цими заявами приймаються державними реєстраторами прав на нерухоме майно Головного територіального управління юстиції у Київській області відповідно до цього наказу, крім випадків, передбачених наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року №607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб».
Дія цього наказу не поширюється на випадки:
- розгляду заяв та запитів про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- розгляду заяв про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі якщо такі зміни стосуються виправлення технічних помилок);
- прийняття рішень про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав.
Рішення за результатом розгляду заяв і запитів, вказаних вище, а також рішення про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав приймають державні реєстратори органу державної реєстрації прав, до якого подано відповідну заяву (запит), рішення суду про заборону вчинення дій.
Електронні документи, подані для проведення державної реєстрації прав, оформляються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу, а також електронного цифрового підпису.