Мін'юст наказом від 21.11.2016 р. №3276/5 затвердив:
1) Вимоги до оформлення заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (завантажити)
Основні вимоги до оформлення заяв такі:
- оформлюються за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав українською мовою.
- дата та час у заяві зазначаються арабськими цифрами у форматі – «день, місяць, рік, година, хвилина, секунда».
- повинні містити відомості про:
- дату та час формування заяви,
- номер заяви,
- заявника (заявників),
- суб’єкта (суб’єктів) речового права, обтяження такого права (крім випадків, коли в одній особі поєднано особу заявника та відповідного суб’єкта);
- речове право, обтяження такого права;
- об’єкт нерухомого майна, утому числі його реєстраційний та/або кадастровий номер;
- електронну адресу для зворотного зв’язку (за бажанням власника (власників) об’єкта нерухомого майна);
- реєстраційний номер заяви (у разі відкликання заяви);
- номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі внесення змін до записів Держреєстру);
- номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі скасування записів Держреєстру (крім випадків скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав до 01 січня 2013 року, або скасування записів про державну реєстрацію прав, інформація про які відсутня в Держреєстрі);
- номер рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно (у разі скасування відповідного рішення);
- спосіб отримання документів;
- на заяві в паперовій формі проставляється підпис заявника (заявників) та особи, яка сформувала таку заяву. В електронній формі - ЕЦП заявника (заявників);
- у заяві в паперовій формі не допускаються підчищення, закреслення чи інші виправлення.
2) Вимоги до оформлення рішень державними реєстраторами прав на нерухоме майно (завантажити).
Такі рішення також оформлюються за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав українською мовою.
Дата у рішенні зазначається арабськими цифрами у форматі – «день, місяць, рік».
Рішення повинні містити відомості про:
- дату формування рішення;
- номер рішення;
- прізвище, ім'я, по батькові державного реєстратора прав на нерухоме майно;
- найменування суб’єкта держреєстрації прав або найменування нотаріальної контори, назву нотаріального округу;
- номер заяви;
- реєстраційні дії, щодо яких подано заяву;
- заявника (заявників);
- суб’єкта (суб’єктів) речового права, обтяження такого права (крім випадків, коли в одній особі поєднано особу заявника та відповідного суб’єкта);
- речове право, обтяження такого права;
- об’єкт нерухомого майна, у тому числі його реєстраційний та/або кадастровий номер;
- реєстраційний номер заяви (у разі відкликання заяви);
- номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі внесення змін до записів Державного реєстру прав);
- номер запису про речове право, обтяження такого права;
- номер рішення держреєстратора прав на нерухоме майно (у разі скасування відповідного рішення);
- підставу прийняття відповідного рішення з обов’язковим посиланням на Закон №1952 та інші нормативно-правові акти, прийняті відповідно до нього;
- вичерпний та обґрунтований перелік обставин, які стали передумовою для зупинення розгляду заяви, відмови у проведенні реєстраційних дій.
На рішення в електронній формі накладається ЕЦП державного реєстратора.
Рішення державного реєстратора також може бути оформлено у паперовій формі шляхом його друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки держреєстратора.
Наказ набрав чинності сьогодні, 25 листопада, у зв'язку з його опублікуванням в "Офіційному віснику України" №91.