ДФСУ у листі від 02.11.2015 р. №23229/6/99-99-22-07-03-15 нагадала, що Центр сервісного обслуговування у разі виходу з ладу РРО повинен забезпечити відновлення його роботи протягом 7 робочих днів. А у разі затримки гарантійного ремонту РРО більше цього терміну - ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на госпсуб'єкта резервний РРО.
За відсутності у суб'єкта господарювання резервного РРО, Центр сервісного обслуговування на його прохання повинен передати власний підмінний РРО, який потрібно зареєструвати в органах ДФС та ввести в експлуатацію.
Коментар від редакції: Зауважимо, що статті 5 та 14 Закону про РРО, на які посилаються податківці у цьому листі, не містить обов’язку ЦСО надавати підмінні РРО усім клієнтам, які не мають резервних. Згаданий лист такий обов’язок, звісно, і не встановлює. Він свідчить лише про те, що ДФСУ погодилася із пропозицією, що таке надання може бути здійснено.
Однак, на нашу думку, використання РРО, який належить ЦСО, не вирішить проблему клієнта, адже, згідно із п. 4 ст. 14 Закону про РРО, в експлуатацію той має ввести не будь-який РРО, а лише той, який зареєстрований на нього у органі ДФС.
Тож на практиці, до внесення змін до Закону про РРО, навіть якщо ЦСО погодиться надати у тимчасове користування клієнту власний РРО, то між ними слід оформити договір про таке користування (зокрема, договір оренди), а потім провести процедуру реєстрації такого РРО на клієнта. А після того, як РРО клієнта буде відремонтовано, слід провести зворотну процедуру: зняти РРО сервісного центра з реєстрації в органі ДФСУ з клієнта, і повернути РРО ЦСО.