Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час зустрічі з представниками бізнесу та профільних асоціацій, присвячену питанням спрощення застосування РРО.
Він нагадав, що ідея такого спрощення виникла під час написання закону захисту прав бізнесу «маски-шоу-стоп». «Тоді ж ми говорили і про те, що треба боротися з сірим бізнесом і захистити права споживачів. Це (ефективне використання РРО) також боротьба з контрабандою, - зазначив Глава Уряду. - Принципово важливо, аби в країні був порядок і всі чесно платили податки».
Учасники наради погодилися, що нинішня схема застосування реєстраторів – занадто складна. Так, виконуючий обов'язки Голови ДФС України Мирослав Продан повідомив, що на сьогодні вартість ПО для реєстраторів становить від 4 до 20 тис грн., а щомісячне обслуговування – не менше 200 грн. Підтвердження операції – паперовий чек, який досі вклеюють в касові книги. При цьому потрібні численні заяви, додатки і документи і не менше 5 днів часу на оформлення звітів. Не дивно, що за таких умов підприємці нерідко уникають будь-яких реєстрацій, а отже сплати податків та зборів. Така ситуація, наголошували підприємці, формує великий дисбаланс між білим та сірим бізнесом.
Нова пропозиція ДФС і Уряду – повна протилежність діючій системі. Ключові відмінності:
- онлайн реєстрація через телефон або планшет,
- відсутність підтверджуючих документів,
- відсутність абонентської плати;
- використання електронного чеку з QR-кодом, який буде автоматично вноситися в реєстр, доступний в електронному кабінеті платника податків.
Для обробки даних ДФС планує використовувати два незалежні дата-центри, а ПО для них забезпечити за рахунок економії коштів по інших проектах завдяки використанню системи ProZorro.
Як наголосив керівник ДФС, запропонована система застосування РРО легко інтегрується з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами.
Представники бізнесу високо оцінили інновацію. «Доволі прогресивна система. Фіскалізація економіки потрібна – це буде кроком до знищення контрабанди та сірого імпорту. Білий бізнес дає цій системі зелене світло», - сказала виконавчий директор Європейської Бізнес-Асоціації Ганна Дерев’янко.
Сторони дійшли згоди, що нова система, в разі її остаточного схвалення, може бути запущена в пілотному режимі протягом найближчих трьох місяців.
Своєю чергою, в ДРСУ додали, що найважливіше у цьому всьому, що така ініціатива не є примусовою, а є способом заохочення до прозорості у процесі реєстрації розрахункових операцій. Перехід відбуватиметься добровільно. На наступному засіданні Уряду для запуску цієї системи будуть прийняті необхідні зміни до проектів Постанов Кабінет Міністрів України.
Наразі у Державній регуляторній службі України працюють над аналітичними матеріалами, які допоможуть запровадити таку ініціативу.
***
Читайте також: