• Посилання скопійовано

«Є ризик для споживачів»: у Раді здивувалися ідеї замінити касові апарати на смартфони

Голова податкового комітету Ніна Южаніна каже, що фіскали не радилися з робочою групою

«Є ризик для споживачів»: у Раді здивувалися ідеї замінити касові апарати на смартфони

Державна фіскальна служба не проводила жодних консультацій з робочою групою при Верховній Раді щодо запуску пілотного проекту із запровадження електронного чека. Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповіла голова комітету парламенту з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

"Вважаю, що до такого проекту ДФС абсолютно не готова, і це – порожні заяви, тому що ми в комітеті над даним проектом працюємо разом з ними вже більше двох років, а технічного рішення саме для цієї концепції немає. Тому навіть не знаю, про що йдеться. Можливо, їм і вдалося досягти якогось рішення, і вони про нього просто не говорять членам робочої групи. Але всі фахівці, які можуть реалізувати саме таку ідею з подібним підходом, наразі не знають, про що йдеться і що озвучує ДФС", – розповіла парламентарій.

Южаніна при цьому допустила, що можуть існувати певні ризики для звичайних споживачів товарів і послуг, якщо неузгоджений без обговорення з експертами та громадськістю проект почне працювати.

"Зараз громадяни і так мають дуже обмежені можливості для захисту своїх споживчих прав, тому що дуже багато товарних чеків дають людям (або взагалі не дають), і ми потім отримуємо вал інформації, наприклад, щодо техніки, яка повинна перебувати на гарантійному обслуговуванні, але її не ремонтують, і т.д. Тому споживчі права реально слабо захищені у нас в країні, і над цим ще треба багато працювати", – сказала Южаніна.

Депутат також додала, що ідею, над якою робоча група працювала протягом двох років, і яку "вважали перспективною і найоптимальнішою, в технічному плані ми тоді не змогли реалізувати на рівні робочої групи".

"Як зараз вирішить цю проблему ДФС, я не знаю. Нам ще необхідно працювати глобально над фіскалізацією всіх розрахункових операцій для захисту прав кожного громадянина, але при цьому не створювати зайві контрольні функції в частині роботи підприємців. Тому що сьогодні багато країн йде на поліпшення і на спрощення можливості вести підприємницьку діяльність. У нас же впровадження РРО або спеціального ПЗ відразу викликає велику кількість запитань. І ось, щоб їх не було, треба до цієї проблеми підходити вкрай обережно, розуміючи всі наслідки і ті заходи, які ми може впровадити і в відношенні бізнесу, і щодо її вирішення загалом", – підкреслила голова податкового комітету Ради.

Як повідомлялося, раніше в.о. голови ДФС Мирослав Продан заявляв, що відомство з вересня цього року вводить пілотний проект впровадження електронного чека.

Нагадаємо, суть цієї ініціативи полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (касових апаратів, РРО).

Система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп'ютер, планшет або смартфон.

Вона може бути інтегрована з іншими системами Державної фіскальної служби і бухгалтерськими програмами. Має вищу ступінь захисту і працює 24 години на добу і 7 днів на тиждень.

Застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності купувати традиційний касовий апарат, а отже, друкувати паперові чеки. Фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині електронного кабінету (електронного сервісу ДФС).

Також ми писали, що Міністерство фінансів України розробило правила, які спрощують використання касових апаратів. Згідно з цими правилами, для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.

***

Читайте також:

Джерело: Сьогодні

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Створили чек на ПРРО після робочого часу: чи буде це порушенням?
    Час видачі фіскального чека може не збігатися з робочим графіком ФОПа. ДПС не контролює відповідність часу чека розкладу роботи. Її цікавить дотримання техвимог до ПРРО. Головне – не забувати закривати зміну до опівночі та фіксувати всі розрахунки через ПРРО
    06.06.202534
  • На які терміни видаються готівкові кошти під звіт?
    Готівка видається під звіт: на закупівлю с/г продукції та вторсировини — до 10 роб. днів; на закупівлю брухту чорних і кольорових металів — до 30 роб. днів; на інші госппотреби — до 2 роб. днів, включаючи день видачі
    06.06.202569
  • Таксі без касового чека: коли штрафують, а коли — ні?
    Чому РРО для ФОПів-таксі є обов’язковим, як обрати між класичним касовим апаратом і програмним РРО та які фінансові наслідки чекають на порушників? Розуміння цих аспектів допоможе уникнути штрафів до 150 % від вартості послуг та вести бізнес прозоро й законно
    06.06.2025712
  • Як подати реєстраційну заяву за ф. № 1-ПРРО для реєстрації ПРРО для філії?
    Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються СГ у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці
    05.06.202518
  • Як заповнювати фіскальний чек при оплаті сертифікатом?
    У фіскальному чеку у рядку 18 слід відображати форму оплати «БЕЗГОТІВКОВА», а у рядку 19 – «Сертифікат», при цьому сертифікат є окремим засобом оплати, номінал якого не обов’язково має відповідати загальній вартості товару
    05.06.202543