• Посилання скопійовано

Електронні гаджети замість РРО: аналіз Постанови КМУ

КМУ разом з Мінфіном та ДФС проанонсували запровадження експерименту: застосування поруч із РРО інших пристроїв для реєстрації розрахункових операцій. На який строк вводиться експериментальний період? Які гаджети будуть замінювати РРО? Хто є учасниками експериментального проекту? Про все це далі в нашому коментарі

Електронні гаджети замість РРО: аналіз Постанови КМУ

Нагадаємо, що 13 червня, Кабмін ухвалив дві постанови:

  • одна спрощує використання касових апаратів (РРО);
  • друга запускає пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей та технологій в цій сфері (мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації). 

Про це ми писали тут>> .

Наразі оприлюднено Постанову №472 щодо затвердження порядку проведення екперементу застосування гаджетів замість РРО. Про неї поговоримо далі.

 

Мета експерименту

Як пояснив Кабмін, на сьогодні в Україні для реєстрації розрахункових операцій застосовується касова техніка. У той час як світовий досвід та наявні розробки виробників касової техніки дозволяють здійснювати нові підходи у сфері застосування реєстраторів шляхом впровадження альтернативних технологій, коли реєстратором можуть слугувати електронні пристрої широкого вжитку (смартфон, планшет).

Під час проведення експерименту буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій. 

А за його наслідками буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. 

Як очікується, це сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві. А також це створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.

 

Період для проведення експерименту

Зазначений експериментальний проект проваджується з 1 числа місяця, наступного за місяцем набрання її чинності (тобто з 1 липня 2018 року) до 31 грудня 2019 р. 

Цей період охоплює період реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

 

Хто є учасниками експериментального проекту

Учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті. Користувачами новітніх моделей комплексів є суб’єкти господарювання, на яких поширюється дія Закону про РРО та/або які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті та придбали новітню модель комплексу. Тож, це не обов’язок, а тільки самостійне рішення.

Усе про касу і РРО
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Організацією експериментального проекту займається Міжвідомча робоча група. Вона має бути утворена Мінфіном протягом 15 днів після набрання чинності постановою №472. До складу комісії будуть включені представники Мінфіну, Мінекономрозвитку, ДФС, Національного банку (за згодою), Держспецзв’язку, Державного агентства з питань електронного урядування, неурядових організацій, діяльність яких спрямована на впровадження реформ, та представників бізнес-асоціацій. 

Функції міжвідомчої робочої групи встановлено п. 5 Порядку №472. А п. 6 цього Порядку затверджено, що мають робити виробники (постачальники), що прийматимуть участь в експерименті. 

 

«Новітня модель» для реєстрації розрахункових операцій

За Порядком №472 новітня модель програмних та/або програмно-технічних комплексів — це технологічне рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг, що не впроваджене в області застосування РРО.

До новітніх моделей комплексів застосовуються на період проведення експериментального проекту вимоги, затверджені постановами КМУ щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування (від 18.02.2002 р. №199 та від 02.03.2016 р. №149). 

Також новітні моделі протягом експериментального строку повинні забезпечувати:

  • виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;
  • друкування розрахункових та інших звітних документів;
  • збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;
  • використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону "Про електронний цифровий підпис" для здійснення технологічних операцій;
  • використання технології, розробленої Національним банком, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону "Про електронний цифровий підпис" для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.

Тож новітня модель має дозволяти проводити розрахункові операції за діючим Порядком №547, аналогічно, як і при застосуванні РРО.

При застосуванні новітніх моделей замість РРО слід дотримуватися порядку застосування РРО, затвердженого Наказом №547, а також Закону про РРО. Тобто проводити всі розрахункові операції через новітні моделі, друкувати та передавати до ДФС Z-звіт, робити записи в КОРО, а також роздруковувати та надавати покупцям фіскальні чеки. 

 

Як має виглядати програмно-технічний комплекс

За ч. 2 п. 7 Порядку №472 програмно-технічні комплекси повинні складатися з таких вузлів:

1) програмно-технічний засіб, де зберігаються дані про опис товарів, фіскальна інформація, дані, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;

2) годинник-календар з окремим елементом живлення; 

3) процесор, який керує механізмом друкування чеків і звітів, індикаторами новітньої моделі комплексу, грошовою скринькою, клавіатурою, іншим обладнанням, включеним до його складу, а також виконує операції з формування звітів про розрахункові операції та розрахункових документів, внесення фіскальної інформації до фіскальної пам’яті; 

4) запам’ятовувальний пристрій, який містить внутрішнє програмне забезпечення новітньої моделі комплексу (програмну пам’ять);

5) модуль безпеки, що згідно з технологією, розробленою Національним банком, забезпечує здійснення контролю за відсутністю спотворення або знищення даних про розрахункові операції для новітньої моделі комплексу, що створює контрольну стрічку в електронній формі.

 

Як це все буде працювати на практиці

Про це розповів у своєму інтерв’ю  в.о. Голови ДФС М. Продан: 

«Новий програмний продукт матиме коннект з Електронним кабінетом платника податків. Реєстрація буде відбуватися за рахунок електронного цифрового підпису в кабінеті. Це відбувається в один крок, фактично в режимі «онлайн». Потім програмний продукт, який буде використовуватися за бажанням платника: чи це буде комп’ютер, чи ноутбук, чи інший пристрій, даватиме можливість платнику реалізовувати будь-які товари, які передбачено проводити через касовий апарат».

За його словами, взяти участь у експерименті вже виявили бажання низка суб’єктів господарювання, які запропонували  використати новий механізм на своїх потужностях.

Автоматично електронний чек трансформуватиметься в спеціальний реєстр, який буде доступний для всіх бажаючих в Електронному кабінеті платника.  

 Для упередження будь-яких збоїв у роботі системи передбачено створення двох дата-центрів. 

«Це – так звані кол-центри, які знаходитимуться в різних точках нашої держави. Вони страхуватимуть один одного на випадок втрати електроенергії, чи інших можливих збоїв. Переключення здійснюватиметься автоматично при збої якогось із дата-центрів. Є багато нюансів, але ми їх відпрацьовуємо», – наголосив Мирослав Продан. 

Зверніть увагу! Хоча в інтерв’ю М. Продан говорить про електронний чек, але його на законодавчому рівне ще ніхто не запровадив. Тому до змін у Порядку №547, на проведені розрахункові операції поки що потрібно буде друкувати фіскальні чеки і надавати їх покупцям.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»