• Посилання скопійовано

Розрахунки через інтернет-еквайринг: чи потрібно застосовувати РРО?

Податківці продовжують наполягати на застосуванні РРО при отриманні оплати за допомогою інтернет-еквайрингу. Розглянемо аргументи податківців та необхідність реєструвати окремий РРО для таких операцій

Розрахунки через інтернет-еквайринг: чи потрібно застосовувати РРО?

Податківці у консультації від 29.05.2019 р. №2449/6/99-99-14-05-01-15/ІПК нагадали, що згідно зі ст. 3 Закону №265 суб’єкт господарювання, який здійснює розрахунки, в тому числі і у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язаний:

  • проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

  • видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

При цьому розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) – оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Своєю чергою, місце проведення розрахунків – це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Відповідно до вищезазначеного податківці зазначають, що при оплаті покупцем замовлених на сайті підприємства послуг платіжною картою Visa, MasterCard та ін. (підприємство користується інтернет-еквайрингом, оплата здійснюється через сайт підприємства) – застосування РРО є обов’язковим.

Зазначимо, що такий підхід податківців не новий і озвучувався раніше, зокрема ДФС у Луганській області.

 

Коли у такому випадку необхідно надавати розрахунковий документ покупцю?

Розрахунковий документ, згідно з роз’ясненням ДФСУ, у такому випадку надається споживачу під час надання послуги, окремо за кожну проведену розрахункову операцію, із зазначенням форми оплати – безготівковий розрахунок (оплата тощо).

А як же діяти, якщо послуги надаються дистанційно (наприклад, консультації)? Адже в такому випадку місце надання таких послуг є не визначеним, а можливості видати замовнику розрахунковий документ немає.

На нашу думку, в такому випадку застосовувати РРО не потрібно, оскільки місце постачання таких послуг відсутнє. Але, щоб перестрахуватися, радимо отримати для такого випадку власну ІПК.

 

Чи потрібно реєструвати окремий РРО для таких оплат?

На це питання податківці відповіли, що законодавством не передбачено реєстрацію окремих РРО для проведення розрахунків із різними формами оплати та при різних умовах замовлення послуг.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Створили чек на ПРРО після робочого часу: чи буде це порушенням?
    Час видачі фіскального чека може не збігатися з робочим графіком ФОПа. ДПС не контролює відповідність часу чека розкладу роботи. Її цікавить дотримання техвимог до ПРРО. Головне – не забувати закривати зміну до опівночі та фіксувати всі розрахунки через ПРРО
    06.06.202531
  • На які терміни видаються готівкові кошти під звіт?
    Готівка видається під звіт: на закупівлю с/г продукції та вторсировини — до 10 роб. днів; на закупівлю брухту чорних і кольорових металів — до 30 роб. днів; на інші госппотреби — до 2 роб. днів, включаючи день видачі
    06.06.202569
  • Таксі без касового чека: коли штрафують, а коли — ні?
    Чому РРО для ФОПів-таксі є обов’язковим, як обрати між класичним касовим апаратом і програмним РРО та які фінансові наслідки чекають на порушників? Розуміння цих аспектів допоможе уникнути штрафів до 150 % від вартості послуг та вести бізнес прозоро й законно
    06.06.2025704
  • Як подати реєстраційну заяву за ф. № 1-ПРРО для реєстрації ПРРО для філії?
    Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються СГ у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці
    05.06.202518
  • Як заповнювати фіскальний чек при оплаті сертифікатом?
    У фіскальному чеку у рядку 18 слід відображати форму оплати «БЕЗГОТІВКОВА», а у рядку 19 – «Сертифікат», при цьому сертифікат є окремим засобом оплати, номінал якого не обов’язково має відповідати загальній вартості товару
    05.06.202542