Коментар до ІПК ДПС від 03.02.2020 р. №432/6/99-00-05-04-01-06/ІПК
Місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
При цьому, як роз’яснюють податківці у коментованій ІПК, зберігати отримані від покупців кошти за місцем проведення розрахунків можна по-різному: не лише у скринці РРО, а й у сейфі поруч. Головна умова – щоб цей сейф знаходився на місці проведення розрахунків.
Податківці також вказують, що таку ситуацію слід обумовити у внутрішньому наказі по підприємству, в якому зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації товарів/послуг з використанням РРО.
Зверніть увагу, що сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) має відповідати залишку коштів, зазначеному у денному звіті (Z-звіті) РРО!
А ще треба пам’ятати, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.
Якщо сейф знаходиться у місці проведення розрахунків, то передача частини виручки зі скриньки РРО до сейфу не оформляється операцією «службова видача/внесення». Однак така операція оформляється у разі подальшої видачі коштів із сейфу, зокрема, передачі таких коштів до каси підприємства.
А ще створення Z-звіту обнуляє інформацію в РРО (вносить її до фіскальної пам’яті). Тож, якщо після цього у скринці РРО або у сейфі поруч із ним залишається певна сума готівки, до проведення першої розрахункової операції за таким РРО після створення такого Z-звіту, треба здійснити операцію «службове внесення» на суму залишку коштів.
***
Читайте також: