21 січня 2021 року О. Дубінський зареєстрував у ВРУ законопроєкт №4616 "Про внесення змін до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та деяких законодавчих актів (щодо забезпечення споживачів (платників) інформацією з електронних розрахункових документів)".
Його метою є створення законодавчої бази для врегулювання можливості забезпечення споживачів при розрахунках інформацією з електронних розрахункових документів замість використання шкідливих паперових касових чеків та можливості отримання гарантійних документів в електронному вигляді, не порушуючи при цьому прав споживачів щодо гарантійних зобов’язань продавця та щодо захисту персональних даних. Зокрема, шляхом отримання споживачем від банку-емітента електронного платіжного засобу, яким проведений розрахунок, електронного розрахункового документу встановленої форми та/або доступу до такого електронного розрахункового документа.
Відповідні зміни пропонують внести до таких законів:
- «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо зобов’язання фінансових установ повідомлення клієнтів у письмовій або електронній формі про використання при наданні фінансової послуги персональних даних відповідно до законодавства про захист персональних даних;
- «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо надання права банку-емітента платіжного засобу, яким проводиться розрахунок, при проведенні розрахунку із застосуванням електронного платіжного засобу на отримання від фіскального серверу контролюючого органу електронного розрахункового документа для забезпечення надання такого електронного розрахункового документа та/або доступу до такого електронного розрахункового документа платнику платіжної операції;
- «Про захист прав споживачів» щодо можливості надання технічного паспорту або будь-якого іншого документу, що його замінює, споживачу із зазначеними в них гарантійного строку в електронній формі.
Зокрема, Закон про РРО буде доповнено новою статтею 10-1. Згідно з нею, при проведенні розрахунку зі застосуванням електронного платіжного засобу банк-емітент платіжного засобу, яким проведений розрахунок, на запит матиме право отримати безкоштовно від фіскального серверу контролюючого органу електронний розрахунковий документ встановленої форми з присвоєним фіскальним номером щодо такого електронного розрахункового документу, для забезпечення надання такого електронного розрахункового документу та/або доступу до такого електронного розрахункового документу платнику платіжної операції.
Обробка персональних даних, які містяться в електронних розрахункових документах, здійснюватиметься після отримання згоди суб’єкта персональних даних.
Електронні розрахункові документи та/або доступ до них забороняється надавати будь-яким іншим особам.
Запит банка-емітента електронного платіжного засобу, яким проведений розрахунок, до контролюючого органу здійснюватиметься в електронній формі із використанням платіжних даних процесингу банку в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Банк-емітент електронного платіжного засобу, яким проведений розрахунок, надаватиме платнику платіжної операції електронний розрахунковий документ встановленої форми та/або доступ до електронного розрахункового документа встановленої форми безкоштовно.
Також згідно з новою статтею 17-2 Закону про РРО, за порушення порядку обробки персональних даних до банка-емітента платіжного засобу, яким проведений розрахунок, буде застосовуватися відповідальність згідно зі законодавством.
У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.