“З сьогоднішнього дня ми офіційно починаємо приймати скарги від бізнесу з приводу бізнес-клімату в Україні”, – сказав він на прес-конференції в Кабміні.
За його словами, офіс бізнес-омбудсмена буде складатися з 15 співробітників. У понеділок наглядову раду офісу затвердив регламент діяльності та критерії до прийнятих скаргами.
А.Шемета зазначив, що від приватного бізнесу будуть прийматися скарги тільки на дії держорганів, а не приватного бізнесу.
Він також додав, що офіс бізнес-омбудсмена – це досудовий орган і не буде розглядати спори, якщо вони паралельно розглядаються в судах. Будуть прийматися скарги на дії держорганів, які відбулися не більше одного року (термін давності оспорюваної події до 1 року).
А.Шемета зазначив, що бізнес, крім скарги в офіс бізнес-омбудсмена, повинен здійснити хоча б один адміністративний крок, тобто, хоча б оскаржити дію держоргану, подавши скаргу безпосередньо в цей же держорган.
Бізнес-омбудсмен додав, що його офіс буде заохочувати подачу скарг через інтернет.
За словами бізнес-омбудсмена, сьогодні (20 травня – ред.) кабмін планує розглянути питання про призначення двох його заступників Тетяни Короткої і Ярослави Григорчак.
Як повідомлялося, уряд України в листопаді 2014 вирішив створити раду бізнес-омбудсмена як свій постійно діючий консультативно-дорадчий орган. Основне його завдання – розгляд скарг бізнесу на дію чиновників, вироблення рекомендацій владі у сфері підприємництва. У грудні бізнес-омбудсменом був призначений екс-комісар ЄС з питань оподаткування, митних питань, статистики, аудиту та боротьби з шахрайством Альгірдас Шемета.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) пропонує законодавчо гарантувати бізнес-омбудсмена, його заступникам і співробітникам, безпосередньо розглядає скарги підприємців, недоторканність на весь термін їх перебування на посаді. Відповідна ініціатива міститься в проекті закону “Про заснування бізнес-омбудсмена”, розробленому Міністерством економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ).