Верховна Рада України ухвалила Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства про цінні папери. Відповідне рішення Парламент прийняв на черговому пленарному засіданні, що відбулося 4 липня 2012 року.
Цей документ містить комплексні зміни щодо регулювання ринку цінних паперів України і покликаний удосконалити законодавство одразу у кількох сферах. Так, серед впроваджуваних змін -- вдосконалення законодавства щодо діяльності професійних учасників фондового ринку, упорядкування етапів емісії цінних паперів, удосконалення певних питань реклами на фондовому ринку тощо.
«Регулятор давно очікував на прийняття цього Закону, і ми впевнені, що він позитивно вплине одразу на кілька напрямів регулювання фондового ринку. Передусім основною метою впровадження цих новацій є створення сприятливих умов для подальшого розвитку ринку цінних паперів та підвищення його ефективності. Зокрема, документ спрямований на удосконалення державного регулювання в частині пруденційного нагляду за профучасниками, надання ними інформації до регулятора, покращення захисту прав інвесторів тощо», -- зауважив Д. Тевелєв, голова НКЦПФР.
Крім того, документ врегулює процедуру отримання інвесторами повної і достовірної інформації про вчинені торговцями дії щодо емісійних цінних паперів шляхом розміщення такої інформації у загальнодоступній базі регулятора. Також Закон передбачає визначити поняття «регульований (організаційно оформлений) фондовий ринок», що представлений фондовими біржами, які проводять регулярну торгівлю цінними паперами та іншими фінансовими інструментами, а також займаються організацією централізованого укладання договорів купівлі-продажу.
За словами Д. Тевелєва, прийняття законопроекту дасть змогу удосконалити сучасне законодавство, підвищити відповідальність учасників ринку та захистити права й інтереси інвесторів.
Одним із важливих питань, вирішення якого також передбачено документом, є удосконалення законодавства в частині реклами на фондовому ринку. Згідно з Законом, будуть підвищені вимоги до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про продукти та послуги, що надаються учасниками фондового ринку. Це сприятиме більш етичній поведінці учасників фондового ринку у відношенні до споживачів реклами та забезпечить захист прав споживачів.