• Посилання скопійовано

Як врегульовуватимуть ринок азартних ігор в Україні: законопроект

Дубінський зареєстрував у Раді проект Закону №2285-д «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»

Як врегульовуватимуть ринок азартних ігор в Україні: законопроект

18 грудня 2019 року нардеп зі "Слуги народу" О. Дубінський зареєстрував у Раді проект Закону №2285-д "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".

Ним пропонується запровадити комплексне регулювання ринку азартних ігор в Україні. Зокрема:

1) визначити виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні, а саме: організація та проведення азартних ігор в гральних закладах казино; казино через мережу Інтернет; букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та через мережу Інтернет; ігор в залах гральних автоматів; випуск та проведення лотерей;  ігор в покер через мережу Інтернет; ліцензування діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор.

2) запровадити систему ліцензування діяльності у сфері азартних ігор з диференційованим розміром плати за ліцензії залежно від виду діяльності, розташування грального закладу тощо;

3) встановити жорсткі вимоги до фінансового стану організаторів азартних ігор з метою забезпечення їх фінансової стабільності та гарантування виплат виграшів;

4) встановити спеціальні вимоги щодо відповідності грального обладнання, що використовується для проведення азартних ігор, загальноприйнятим міжнародним стандартам; 

5) створити засади для запровадження обмежень щодо діяльності операторів, що не зареєстровані в Україні та не мають відповідної ліценції;

6) встановити вимоги до гравців та їх ідентифікації, що сприятиме попередженню негативних наслідків від участі в азартних іграх, зокрема осіб, які не досягнули 18 року та жорсткі  фінансові санкції за невиконання таких вимог;

7) створити реєстр самообмежених осіб та осіб, щодо яких наявні інші обмеження, що надає змогу обмежити участь в азартних іграх фізичної особи термін від 6 місяців до 3 років;

8) запровадити принцип "відповідальної гри", що передбачає здійснення організатором азартних ігор заходів щодо попередження та мінімізації негативних наслідків від участі фізичних осіб в азартних іграх та створюються механізми боротьби із ігровою залежністю (лудоманією);

9) встановити обмеження щодо місць проведення азартних ігор та пропонуються зміни до Закону України «Про рекламу», що запроваджують обмеження щодо реклами азартних ігор;

10) встановити фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення законодавства України у сфері грального бізнесу тощо. 

Законопроектом передбачається, що регулювання у сфері азартних ігор здійснюватиме спеціальний орган – Комісія з розвитку та регулювання азартних ігор, що буде підпорядкованою КМУ. До компетенції Комісії відноситиметься ліцензування організаторів азартних ігор, ведення відповідних реєстрів, встановлення вимог щодо сертифікації відповідного грального обладнання. 

Законопроектом також запроваджується система онлайн моніторингу, що дозволить здійснювати державний контроль за діяльністю організаторів азартних ігор шляхом отримання даних від грального обладнання організаторів азартних ігор, які підключені до єдиної системи.

Щодо регулювання окремих видів діяльності в сфері азартних ігор: 

  • для гральних закладів казино: встановлюється обмежений режим здійснення діяльності казино: розміщення виключно на території будівель, в яких розташовані готелі категорії «п’ять зірок» з відповідним номерним фондом для різних території, площа таких закладів повинна складати не менше 500 квадратних метрів;
  • для букмекерської діяльності та азартних ігор казино в мережі Інтернет:  передбачається здійснення букмекерської діяльності в мережі Інтернет або в букмекерських пунктах. Також для букмекерських пунктів законопроектом встановлюються спеціальні вимоги щодо грального обладнання та його сертифікації;
  • для азартних ігор казино в мережі Інтернет передбачається сертифікована онлайн система та обов’язкове підключення до системи онлайн моніторингу, веб-сайт в доменній зоні .UA та можливість кожного гравця установлювати добровільні обмеження витрат грошей і часу;
  • для гральних автоматів: встановлюється обмеження кількості гральних автоматів – до 40 000, право на розміщення яких реалізується за допомогою електронних аукціонів з прив’язкою до відповідної території, а також встановлюються вимоги для залів гральних автоматів;
  • для лотерей: передбачається три ліцензії на випуск та проведення лотерей, яка застосовується в багатьох країнах Європейського Союзу та інших іноземних країнах для стимулювання розвитку ринку лотерей. Такий підхід дозволить залучити до участі у конкурсі великі міжнародні компанії у сфері лотерейної діяльності, запровадити загальноприйняті міжнародні стандарти, залучити інвестиції в економіку країни, підвищити довіру гравців у сфері лотерейної діяльності тощо;
  • для покеру:  в мережі Інтернет, встановлюються вимоги до приміщень та спеціальні правила проведення покерних турнірів. 

Для всіх видів азартних ігор встановлені вимоги щодо приміщень. 

Законопроектом також встановлюються обмеження щодо реклами азартних ігор, зокрема щодо зовнішньої реклами (окрім вивісок), а також встановлюються обмеження на всі інші види реклами. 

Таким чином, законопроектом буде комплексно врегульована на сучасному рівні, відповідно до міжнародної практики, система правовідносин, що виникає в процесі здійснення діяльності в сфері азартних ігор в Україні.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня його офіційного опублікування, крім підпункту 2 пункту 10 розділу ХII цього Закону (щодо статі 203-2 ККУ), який набере чинності через 1 місяць з дня його офіційного опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»