Державна регуляторна служба України відреагувала на звернення суб’єктів господарювання щодо проблем з отриманням дозволів на викиди та звернулася до Міндовкілля та Мінцифри з ініціативою затвердити типову інформаційну картку адміністративної послуги та дозвільної (погоджувальної) процедури.
ДРС наголошує на необхідності затвердження Міндовкілля зазначених документів оскільки за інформацією підприємців їх відсутність призводить до застосування різних підходів та вимог до порядку видачі дозволів.
Законом про адмінпослуги визначено, що типова інформаційна картка затверджується відповідним ЦОВВ або іншим державним органом, але через те, що така картка досі не затверджена, в регіонах країни існують різні вимоги до документів, які необхідно подати для отримання дозволу на викиди.
Так, інформаційні картки більшості дозвільних органів містять вимогу щодо долучення до заяви про видачу дозволу звіту про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин. Натомість, в інформаційних картках Тернопільської та Черкаської ОДА така вимога відсутня.
Водночас Івано-Франківська та Полтавська ОДА вимагають від суб’єктів господарювання додавати до заяви листи (копії листів) Міндовкілля про реєстрацію звіту про інвентаризацію викидів.
Відповідно до інформаційних карток, затверджених Хмельницькою, Луганською та Тернопільською ОДА, до переліку документів, необхідних для отримання дозволу, включено висновок з оцінки впливу на довкілля. При цьому решта дозвільних органів такої вимоги до документів не встановлюють.
Львівська ОДА єдина серед дозвільних органів, яка вимагає від підприємців підтвердження, що установа, яка розробляла відповідні документи, внесена до переліку організацій, що можуть обґрунтовувати обсяги викидів.
Зазначимо, що за Законом про адмінпослуги, суб’єкт надання такої послуги не може вимагати документи або інформацію, що перебувають у володінні суб’єкта надання адміністративних послуг або у володінні органів влади, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління.
Нагадаємо, міністерства та інші центральні органи виконавчої влади були зобов’язані протягом шести місяців розробити проекти порядків проведення дозвільних (погоджувальних) процедур, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру, проте на сьогодні не розроблено такі порядки відповідно до розпорядження КМУ від 18.07.2018 р. №505-р.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!