• Посилання скопійовано

Прострочені ліцензії на підакцизні товари та доля штрафів: нова ІПК від ДПС

Якщо строк дії ліцензії закінчився під час воєнного стану, госпсуб’єкт повинен сплатити плату за ліцензію, у тому числі за період, коли строк дії цієї ліцензії був вже закінчений, та подати заяву про отримання нової ліцензії

Прострочені ліцензії на підакцизні товари та доля штрафів: нова ІПК від ДПС

Ми вже писали про появу роз’яснення ДПС щодо наслідків через наявність простроченої або не оплаченої під час воєнного стану ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. 

А тепер у новій ІПК від 23.09.2024 №4552/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК податківці відповіли на чотири конкретні запитання щодо строків дії ліцензій та застосування фінансових санкцій. 

Розглянемо позицію ДПС з наведених питань.

 

Чи може СГ здійснювати господарську діяльність на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, дія якої закінчилась під час дії воєнного стану, починаючи з 28.07.2024 (наступний день після набрання чинності Законом №3817) і ще до виконання обов’язку з переоформлення ліцензії до 31.10.2024, без застосування до нього фінансових санкцій?

У коментованій ІПК податківці відповідають на такі запитання таким чином.

Якщо у госпсуб’єкта строк дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності закінчився у період з дати запровадження воєнного стану в Україні до 28.07.2024 (наступний день після набрання чинності Законом №3817) та він не отримав нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, то такий госпсуб’єкт з 28.07.2024 може продовжувати здійснювати свою діяльність.

 

Чи потрібно СГ вчиняти будь-які інші додаткові дії (подавати заяви, запити тощо) для продовження здійснення діяльності згідно з ліцензією на право роздрібної торгівлі пальним у періоді з 28.07.2024 до 31.10.2024?

Податківці відповідають, що такий СГ зобов’язаний протягом трьох місяців, наступних за місяцем, в якому Закон №3817 набрав чинності, тобто до 31.10.2024:

  • подати заяву про отримання нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у порядку, визначеному Законом №481;
  • сплатити не сплачені протягом зазначеного періоду чергові платежі за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, у тому числі за період з дня закінчення строку дії раніше виданої/наданої ліцензії до останнього дня третього місяця, наступного за місяцем, в якому набрав чинності Закон №3817, або до дня отримання нової ліцензії.

Тобто жодних додаткових документів податківцям подавати не треба – у разі якщо буде розпочато і доведено до успішного закінчення процедуру переоформлення простроченої ліцензії або процедуру сплати прострочених платежів за діючою ліцензією.

 

Чи вважається діючою ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним, строк дії якої закінчився під час дії воєнного стану, до 01 січня 2025 року згідно зі ст. 18 Закону №481?

Питання не випадкове, адже з 27.07.2024 набрав чинності (проте не в повному обсязі) Закон №3817, який з наступного року Закон №481 скасовує. Наприклад, розділ щодо ліцензування в Законі №3817 набере чинності лише з 01.01.2025. То на які строки спиратися?

Про це ми вже говорили у попередньому коментарі до іншої ІНК. Наголошуємо разом із податківцями і зараз:

  • граничною датою є 31.10.2024! 
  • але порушення будуть визнавати заднім числом.

Тобто:

  • у разі несплати до 31.10.2024 прострочених чергових платежів за ліцензію за період з 24.02.2022 по 27.07.2024,
  • у разі непереоформлення ліцензії, строк дії якої закінчився у періоді з 24.02.2022 по 27.07.2024

така ліцензія визнаватиметься недійсною. Зокрема, прострочена – з дати закінчення строку її дії. А неоплачена – з дня несплати першого чергового платежу.

Але до 31.10.2024 такі ліцензії вважатимуться дійсними і платити можна буде саме за них.

 

Чи буде застосовано до СГ фінансові санкції за провадження діяльності без ліцензії за невиконання обов’язку, визначеного п. 6 розділу ХІІІ «Перехідні положення» Закону №3817 за умови, що ліцензія вважається дійсною згідно зі ст. 18 Закону №481 до 01 січня 2025 року?

Оскільки, як ми вже з’ясували, анулювання таких ліцензій відбуватиметься заднім числом, то неважко здогадатися, якою була відповідь на це запитання.

Тут, скоріше, питання, в якому розмірі доведеться платити штраф. Бо за Законом №3817 він значно більший.

У коментованій ІПК податківці зауважили, що наразі актуальні два розміри штрафів:

Щодо порушення застосування «воєнної» пільги, про яку ми говоримо зараз, господарська діяльність, яку провадив суб’єкт господарювання після закінчення строку дії ліцензії, визнається такою, що провадилася без наявності ліцензії, і карається застосуванням до госпсуб’єкта фінсанкцій у вигляді штрафів у розмірі 250 000 гривень

А от за нові порушення, тобто здійснені після 27.07.2024, у разі якщо госпсуб’єкт не отримав нової ліцензії (або не оплатив діючу), до такого госпсуб’єкта застосовуються вже фінсанкції у вигляді штрафу в новому розмірі, тобто вже 319 500 грн.

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»