Мін'юст наказом від 09.02.2016 р. №359/5 затвердив Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
Цей Порядок визначає процедуру проведення відповідно до Закону №755 державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації. Зокрема, окремі розділи присвячено особливостям проведення державної реєстрації через фронт-офіси та за заявами в електронній формі.
Роз'яснено, що держреєстрація проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації, нотаріуса. Заява та документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
У паперовій формі заява та документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви для державної реєстрації поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.
У електронній формі заява та документи подаються заявником на порталі електронних сервісів. Заява формується з обов'язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, а також документів, що підтверджують сплату адміністративного збору, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру. Заява та документи подаються з обов'язковим накладенням заявником власного ЕЦП. Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у Єдиному державному реєстрі.
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.