Кабмін постановою від 03.06.2020 р. №447 вніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств.
Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників”, які спрямовуються на фінансову підтримку розвитку фермерських господарств (далі — бюджетні кошти).
Змінами, зокрема, уточнено, що фінансова підтримка:
1. надається сільськогосподарському обслуговуючому кооперативу, до складу якого входять одне і більше фермерських господарств, які відповідають вимогам, зазначеним у підпункті 1 п. 3 Порядку, а інші — фізичні особи, у власності та/або користуванні кожної з яких перебувають землі сільськогосподарського призначення або тварини, ідентифіковані та зареєстровані відповідно до законодавства;
2. не надається одержувачам, які мають заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, а також за регіональними та місцевими програмами, Укрдержфондом;
3. надається одержувачам ще за таким напрямом - спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного напряму продуктивності фермерському господарству, у власності якого перебуває від п’яти корів, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства.
За напрямами: часткова компенсація вартості насіння, часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва, здешевлення кредитів, бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 гектар) для фермерських господарств (крім новостворених) у 2020 році виплачується лише фінансова підтримка, не виплачена одержувачам у 2019 році з незалежних від них причин, у разі повторного подання ними до 1 вересня документів згідно з вимогами пунктів 7, 10, 11 і 112 цього Порядку.
Фінансова підтримка надається за напрямами, визначеними абзацами другим — п’ятим та восьмим пункту 5 Порядку через уповноважені банки, що підписали з Мінекономіки Меморандум про загальні засади співробітництва (далі — уповноважений банк). Меморандум підписується з уповноваженими банками, відібраними відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ.
Для отримання фінансової підтримки одержувачі подають уповноваженому банку заявку та підтвердні документи в паперовій або електронній формі, а саме:
- копію статуту фермерського господарства (для юридичної особи) або копію договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства (для фермерських господарств, що створені без набуття статусу юридичної особи відповідно до статті 81 Закону України “Про фермерське господарство”), або копію статуту сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу та список його членів, дійсний на дату подання заявки;
- одну із таких форм відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою:
- стосовно земель фермерського господарства як юридичної особи — для земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні фермерського господарства, або земельних ділянок, які перебувають у користуванні голови фермерського господарства, наданих йому із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства;
- стосовно земель фермерського господарства, створеного без набуття статусу юридичної особи відповідно до статті 81 Закону України “Про фермерське господарство”, — для земельних ділянок, які перебувають у власності та/або користуванні членів фермерського господарства;
- копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік (для фермерського господарства), а фермерські господарства, які зареєстровані в поточному році, — копію фінансового звіту або податкову декларацію платника податку за останній звітний період;
- довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, в паперовій або електронній формі;
- довідку, видану Укрдержфондом у довільній формі та чинну на дату подання заявки, про відсутність простроченої заборгованості.
Подаються оригінали та належним чином засвідчені копії документів.
Часткова компенсація витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами (у розмірі 90 відсотків вартості, але не більше ніж 10 000 гривень), надається на умовах та в порядку, визначених Мінекономіки.
Також уточнено, що фінансова підтримка надається кооперативам шляхом компенсації 70 відсотків вартості техніки та обладнання без урахування сум податку на додану вартість, але не більш як 3000000 гривень на один кооператив, за умови попередньої оплати кооперативом 100 відсотків вартості і податку на додану вартість за придбані та одержані у поточному році техніку та обладнання“ (далі — компенсація вартості), а також у разі залучення кооперативом банківського кредиту на строк до одного року в уповноваженому банку у національній валюті під заставу техніки та обладнання, що придбавається, на умовах попередньої оплати кооперативом 30 відсотків вартості і ПДВ.
Для отримання фінансової підтримки кооператив до 1 жовтня подає до одного із уповноважених банків, крім документів, передбачених пунктом 6 цього Порядку, такі документи:
- інформацію від Адміністратора Єдиного державного реєстру тварин про власників і наявну кількість ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів’я корів (кіз, овець) станом на 1 січня поточного року (щодо членів кооперативів, які провадять діяльність у галузі тваринництва);
- інформацію з Державного реєстру потужностей операторів ринку про наявність відповідних потужностей (щодо членів кооперативів із заготівлі та переробки продукції бджільництва);
- відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою для кооперативу (щодо членів кооперативів, які провадять діяльність у галузі рослинництва);
- баланс і звіт про фінансові результати за останній звітний період за встановленою формою, а кооперативи, зареєстровані у поточному році, — копію фінансового звіту за останній звітний період, що передує поданню заявки, за встановленою формою;
- копію договору з постачальником техніки та обладнання;
- копію платіжного доручення (у разі компенсації кредиту — про сплату 30 відсотків вартості техніки та обладнання, у разі компенсації вартості — про оплату 100 відсотків їх вартості);
- акт приймання-передачі техніки та/або обладнання;
- копію видаткової накладної;
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та/або машини (якщо техніка підлягає обов’язковій державній або відомчій реєстрації).
Подаються оригінали та копії документів, засвідчені підписом уповноваженої особи кооперативу.
Уповноважені банки протягом 30 календарних днів формують:
- реєстри кооперативів — одержувачів компенсації кредитів і щомісяця до 10 числа подають їх до Мінекономіки. Граничний строк подання реєстрів — 1 листопада;
- реєстри кооперативів — одержувачів компенсації вартості техніки та обладнання і двічі на рік до 1 липня та до 1 листопада подають їх до Мінекономіки. Форми реєстрів визначає Мінекономіки.
Мінекономіки у межах бюджетних коштів за відповідним напрямом, на підставі наданих уповноваженими банками реєстрів одержувачів затверджує розподіл бюджетних коштів між уповноваженими банками та у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань протягом 15 робочих днів перераховує їх уповноваженим банкам:
- у разі компенсації кредиту — щомісяця до 25 числа;
- у разі компенсації вартості — до 1 серпня та до 10 грудня.
Уповноважені банки протягом трьох банківських днів з дати отримання коштів від Мінекономіки перераховують їх на поточні рахунки кооперативів та протягом двох робочих днів після перерахування інформують про це Мінекономіки.
Кооперативи-одержувачі протягом трьох років щороку до 15 квітня подають Мінекономіки інформацію про стан використання техніки та обладнання, придбаних із використанням бюджетних коштів, за формою, визначеною Мінекономіки.
У разі надання у користування третім особам або відчуження придбаних з державною підтримкою техніки та обладнання до закінчення трирічного строку їх експлуатації (в тому числі у зв’язку з ліквідацією, злиттям, приєднанням, поділом, перетворенням) кооператив повертає використані бюджетні кошти і протягом трьох років від дати виявлення факту порушення позбавляється права на отримання фінансової підтримки.
Також уточнено, що компенсація вартості техніки та обладнання надається за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою КПКВК 1201150 “Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників”, у розмірі 25 відсотків вартості за напрямом “Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва”, а у розмірі 15 відсотків вартості — за напрямом “Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств.
***
Читайте також: С/г товаровиробникам виплатять борг з допомоги за придбану техніку у 2019 році
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!