Мінфін наказом від 14.12.2020 р. №766 (зареєстрований в Мін'юсті від 19.02.2021 р. за №215/35837) затвердив зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків. Його привели у відповідність до:
- Закону від 05.10.2017 р. №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги»;
- постанов КМУ від 18.12.2018 р. №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби», від 10.07.2019 р. №691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини», від 15.04.2020 р. №278 «Про реалізацію експериментального проекту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон»;
- Плану заходів з реалізації Концепції розвитку електронного урядування в Україні, затвердженого розпорядженням КМУ від 22.08.2018 р. №617-р.
Зміни торкнулися:
1. Реєстрації новонародженої дитини в Держреєстрі. За бажанням батьків дитини чи одного з них реєстрація дитини у Державному реєстрі здійснюється під час державної реєстрації її народження. Така реєстрація проводиться в межах надання комплексної послуги "єМалятко".
У такому разі Облікова картка №1ДР не заповнюється, а реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві про державну реєстрацію народження, в обсязі, необхідному для проведення реєстрації, отриманих у порядку інформаційної взаємодії з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Відомості про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру передаються до Державного реєстру актів цивільного стану громадян та відображаються у відповідному актовому записі та свідоцтві про народження.
2. Оформлення паспортів України громадянами 14-18 років, які не зареєстровані у Держреєстрі. Одночасно вони матимуть можливість зареєструватися у Державному реєстрі за РНОКПП, без заповнення та подання картки за формою №1-ДР чи будь-яких інших документів, шляхом інформаційної взаємодії Реєстру та Держреєстру, та з подальшим відображенням інформації про РНОКПП у паспорті.
Всі ці нюанси прописані в окремому розділі Положення XIV "Особливості реєстрації фізичних осіб в Державному реєстрі на підставі документів в електронній формі".
Також передбачено, що:
- фізична особа у разі отримання адмінпослуг, пов'язаних з реєстрацією у Держреєстрі, протягом періоду реалізації експерементального проекту може пред'явити е-паспорт замість паспорта громадянина у формі картки;
- внесення до інформаційної бази Держреєстру інформації про унікальний номер запису у Реєстрі ( у разі внесення інформації про цю особу до Реєстру);
- удосконалення окремих положень, внесення редакційних уточнень.
Цей наказ набере чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування. Його було опубліковано в "Офіційному віснику України" №18 від 09.03.2021. Відповідно зміни починають діяти з 19 березня.