
Експерти програми USAID із аграрного і сільського розвитку (АГРО), залучені Міністерством аграрної політики та продовольства України, підготували відповіді на найпоширеніші запитання щодо Закону №2145-IX про земельні відносини під час воєнного стану.
У двох попередніх публікаціях ми інформували, на які саме землі поширюється дія цього Закону, а також про дію Закону в часі.
Тут розповідаємо про використання і обрахунок нормативної грошової оцінки (НГО) землі.
Якщо НГО земельної ділянки була проведена, чи потрібно застосовувати середню НГО по області?
Так, потрібно. Це пряма вимога Закону №2145-IX.
Якщо орендар погоджується укласти договір оренди землі на 1 рік в період воєнного стану з оплатою на рівні не 8% НГО, а більше? Чи законно, якщо за згодою сторін буде укладено такий договір?
Закон №2145-IX чітко фіксує, що розмір орендної плати за земельні ділянки для ведення товарного с/г виробництва не може перевищувати 8% НГО земельної ділянки, що визначається від середньої НГО одиниці площі ріллі по області. Тому встановлення орендної плати на рівні, який перевищує 8%, буде порушенням Закону. Якщо орендар бажає заплатити більше, запропонуйте йому надати громаді гуманітарну допомогу, допомогти переселенцям тощо.
Розмір орендної плати не може перевищувати 8% НГО земельної ділянки поширюється на договори, які укладені в період після 24 лютого 2022р., чи й тих, що були укладені раніше (у них зафіксованих вищий розмір орендної плати)?
Розмір орендної плати не більше 8% НГО земельної ділянки застосовується до договорів оренди земель с/г призначення, які укладаються відповідно до Закону №2145-IX. На інші договори оренди цей розмір не поширюється.
P.S. Увесь посібник із найпоширенішими запитаннями та відповідями про земельні відносини на час воєнного стану (за Законом №2145-IX) доступний за посиланням.
Завантажити матеріали роз’яснення Закону №2145-IX, типові договори можна за посиланням.
Вебінар «Земельні відносини в умовах воєнного стану» доступний за посиланням.